English

ناظر گمرکات مازندران خبر داد؛

عبور ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۲۶۰ میلیون دلار

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۶ درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۲۶۰ میلیون و ۹۳ هزار دلار بوده است.

عبور ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۲۶۰ میلیون دلار
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۸۱۴ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۰ و ۶۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۸ میلیون‌و ۸۳۵ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۶۳ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۲۳ هزار دلار و بلاروس با ۲۶ هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و... هستند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر میزان صادرات گمرکات مازندران را ۹۶۱ هزار تن به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: سهم این کشورها از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۴ درصد وزنی و ۳۴ درصد ارزشی می باشد.

وی ابراز داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۰۲ میلیون و ۱۹۴هزار دلار رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۲ از نظر ارزشی ۶ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۸۹ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار و بلاروس ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار مبدأ کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات، روغن و دانه های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس این گزارش، ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۶ ماهه نخست امسال۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار دلار بوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۱۹ درصد و ارزشی ۲۲ درصد بوده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه