English

استاندار مازندران در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره مادران قصه‌گوی مازندران:

کتاب؛ نماد تمدن و زیرساخت تفکر توسعه است

استاندار مازندران با بیان اینکه ایران مهد تاریخ و فرهنگ و کتاب، نماد تمدنی آن است، گفت: در حال حاضر در کنار اهمیت کتاب و کتابخوانی، تبلیغ فرهنگ مطالعه با روش‌های گوناگون و جدید یک الزام است.

کتاب؛ نماد تمدن و زیرساخت تفکر توسعه است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های جدید به تبیین نقش کتاب در توسعه و ارتقای سطح فرهنگی و علمی پرداخته شود، اظهار داشت: در حال حاضر در کنار اهمیت کتاب و کتابخوانی، تبلیغ فرهنگ مطالعه با روش‌های گوناگون و جدید یک الزام است.

وی با بیان اینکه ایران مهد تاریخ و فرهنگ و کتاب، نماد تمدنی آن است، ادامه داد: در این فرهنگ، دانشمندان و عالمان بزرگی پرورش یافتند و کتابخانه یک عالم در یک شهر، بزرگتر از کتابخانه کشور اروپایی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیرپنای توسعه همه جانبه در کشور است، گفت: کتاب فقط برای دستیابی به علم و دانش نیست هر جامعه‌ای کتابخوان بیشتر دارد به سمت توسعه یافتگی سوق می‌یابد.

وی به سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های نتیجه بخش کودکان را تشویق می‌کند، به همین خاطر مطابق با علایق کودکان به آنها کتاب هدیه دهید.

نوری تصریح کرد: در این جشنواره چندین اثر فرهنگی نهفته است. ترویج فرهنگ، آموزه‌ها و باورهای ملی و مذهبی می‌باشد و از دل قصه‌های اساطیری، مادران فرزندان سلحشور و قهرمان تربیت کردند.

استاندار مازندران این جشنواره را فرصت مناسب برای معرفی فرهنگ و گنجینه‌های هویت فرهنگی ملی و اجتماعی دانست و بیان داشت: هوسنی یک کلمه دیرینه و قدیمی به معنای قصه‌گو، بازگشت به هویت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه