English

استاندار مازندران:

عدم توجه در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران آسیب زا است

استاندار مازندران با بیان اینکه عدم اهتمام در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران در گذشته آسیب زا بوده است، گفت: پیشگیری و اجرای طرح های راهبردی در برنامه مدیریت بحران مازندران اساسی است.

عدم توجه در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران آسیب زا است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در جلسه مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه در کنار نظارت همه جانبه از عرصه های کشاورزی و طبیعی، اجرای عملیات آبخوانداری، آبخیزداری، حفظ حریم و لایروبی رودخانه ها و کشاورزی پیشرفته از مهمترین مأموریت های مسئوولان استان مازندران است، اظهار داشت: عدم اهتمام در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران در گذشته آسیب زا بوده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری حوادث طبیعی از مهمترین مأموریت های دستگاه های اجرایی استان است، ادامه داد: شرایط اقلیمی مازندران با توجه به طبیعت آن نیازمند مراقبت های ویژه با اجرای طرح های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه است.

استاندار مازندران با بیان این که این استان در مصرف بهینه انرژی همچنان نیازمند برنامه های علمی و فرهنگی و تبلیغی است، ‌افزود:‌ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی در مازندران نیازمند بازنگری اساسی است.

وی با قرائت چند ماده از برنامه های هفتم توسعه در راستای اجرای طرح های پیشگیری از حوادث غیر مترقبه، گفت: فرسایش خاک به عنوان یک مشکل اساسی در استان طبق برنامه هفتم توسعه باید تا ۲۰ درصد کاهش بیابد.

نوری با اشاره به این که تجهیزو نوسازی اراضی و اجرای آبخیزداری، کاهش بحران های ناشی از باد شدید که در سوادکوه مازندران تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و طرح جامع پیشگیری با اولویت سیلاب از دیگر تکالیف مهم دستگاه های اجرایی تأکید شده در برنامه هفتم است، تصریح کرد: ایجاد انرژی های تجدیدپذیر برای جبران ناترازی در مازندران مورد تأکید است.

وی بیان داشت:‌ قوانین و مقررات در همه بخش ها در برنامه‌های هفتم توسعه وجود دارد بنابراین استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرمترقبه ضروری است.

استاندار مازندران گفت: دستگاه های اجرایی استان مازندران با همکاری استادان دانشگاه نسبت به بکارگیری هوش مصنوعی اقدام عملی کنند و امروز باید کارهای اساسی انجام بدهیم یعنی با جمع آوری اطلاعات تحلیل های مختلف از طریق هوش مصنوعی ارایه کنیم.

وی به پیشینه مازندران در مدیریت منابع آب که در تاریخ زبانزد است، اشاره کرد و افزود: تحلیل تصاویر ماهواره‌ای آب و هوایی مازندران را باید به درستی واقعی کنیم تا هشدارهای لازم را به تولید کنندگان بخش های مختلف به ویژه کشاورزی بدهیم.

نوری با بیان این که علم و تجربه در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مازندران به اندازه کافی وجود دارد، ابراز داشت: باید از کارهای راهبردی غافل نشویم، امروز اگر با چالش های مختلف به ویژه در پسماند و یا مسایل ناشی از حوادث غیرمترقبه مازندران مواجه هستیم به دلیل بی‌توجهی به انجام برنامه ریزی در قالب طرح های راهبردی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه