English

مجلس مراکز مشاوره ازدواج را برای ترویج ازدواج پایدار و کاهش طلاق اجرا می کند

مجلس شورای اسلامی شهر امروز با اصلاح ماده 80 لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کرد که دولت را مکلف به ایجاد مراکز و فعالیت های مشاوره ازدواج و خانواده با مجوزهای قانونی برای ترویج الگوی صحیح انتخاب همسر و تشویق به ازدواج پایدار کرد.

مجلس مراکز مشاوره ازدواج را برای ترویج ازدواج پایدار و کاهش طلاق اجرا می کند

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه علنی روز یکشنبه 21 آبان مجلس شورای اسلامی با حضور 211 نماینده در سالن برگزار شد.

در این جلسه لایحه برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاح ماده 80 با 167 رای موافق، 6 رای مخالف و 8 رای ممتنع موافقت شد.

بر اساس این اصلاحیه، دولت موظف است به منظور تقویت نهاد خانواده، مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و فعالیت روانشناسان ازدواج و خانواده با مجوز قانونی از دستگاه های زیرمجموعه قوه مجریه را ساماندهی کند.

این امر شامل ترویج الگوی صحیح انتخاب همسر، تشویق به ازدواج های به موقع و پایدار و کاهش طلاق می شود. آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و سازمان بهزیستی کشور در سال اول اجرای برنامه به تصویب هیأت وزیران می رسد.

سازمان نظام مشاوره و روانشناسی با مشاوره حوزه های علمیه. این مقررات شامل تشکیل و اعتبارسنجی مراکز مشاوره بر اساس فرهنگ اسلامی، ساماندهی و یکپارچه سازی نظام صلاحیت و رتبه بندی مشاوران و ارتقای مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج به مدت حداقل پنج سال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه