English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

شرکت‌های دانش‌بنیان، کانال تبدیل ایده‌ها به محصول هستند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کانال انتقال نوآوری و فناوری از خارج به بیرون و تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی‌ها همین شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین و مبتکرین هستند.

 شرکت‌های دانش‌بنیان، کانال تبدیل ایده‌ها به محصول هستند

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در پاسخ به این سوال که آیا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید بار اول در حوزه‌ تجهیزات راهبردی گلوگاهی بخش صنعت منجر به خنثی شدن تحریم‌های بخش صنعتی خواهد شد یا خیر، گفت: کانال انتقال نوآوری و فناوری از خارج به بیرون و تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی‌ها همین شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین و مبتکرین کشور هستند.

 قادری در ادامه افزود: اگر بخواهیم فاصله‌ و شکاف دانش و تکنولوژی  کشور را با کشورهای پیشرفته پر کرده و کمی در این حوزه‌ها رشد کنیم، راهی جز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: بخش عمده‌ای از اشتغالی که در کشور باید ایجاد شود از  کانال شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد، زیرا همین شرکت‌ها هستند که می‌توانند خلاقیت و نوآوری در کار را با تولید بار اول محصولات مختلف داشته باشند.

به‌گفته این مقام مسئول، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ما را به رشد و شتاب اقتصادی و پله‌های بالای دانش و تکنولوژی برسانند.

وی در ادامه درباره تاثیر تولید این محصولات بار اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز کشور گفت: باید بپذیریم که بخش خصوصی در واحدهای مختلف پتروشیمی صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری کرده و نیازمند حمایت دولت است و باید نوآوری و خلاقیت و ابتکار در تجهیزات و محصولات آن‌ها ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: باید وزارت نفت از خلاقیت و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات بار اول موردنیاز آنها حمایت کند تا کالایی که تولید می‌کنند کالایی کیفی و مرغوب باشد و بتواند مشکلات واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی را حل کند. این اقدامات در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌ حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز هست.

قادری ادامه داد: فروش نفت شاید ساده‌ترین بخش تحریمی علیه کشور ما بوده، اما با اتکا به تولیدات دانش‌بنیان می‌توانیم تا حدود زیادی  این تحریم‌ها را خنثی کنیم، زیرا توان تبدیل نفت به فرآورده نهایی و صادرات آنها را به‌دست می‌آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه