English

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

اگر وزارت بهداشت قانون افزایش ظرفیت پزشکی را اجرا نکند، مجلس ورود خواهد کرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشتی‌ها سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی طفره بروند و هر جایی که بتوانند قانون را ضعیف کنند.

اگر وزارت بهداشت قانون افزایش ظرفیت پزشکی را اجرا نکند، مجلس ورود خواهد کرد

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا در منطقه شما کمبود پزشک وجود دارد، گفت: ما در شهر شیراز از این لحاظ مشکلی نداریم، اما در دهستان‌ها و برخی از بخش‌های استان به‌ شدت با مشکل کمبود پزشک روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم برای تامین نیازهای درمانی خود به کجا سفر می‌کنند، تصریح کرد: کار این دسته از مردم بسیار سخت است و این حجم تردد که بین دهستان‌ها و بخش‌ها با مرکز استان انجام می‌شود، قابل‌توجه است و بخشی از هزینه‌های مردم در شرایط فعلی همین ترددها و رفت و آمدهاست و اگر دولت فکری برای حل این مشکل کند و مراکز درمانی موجود را در مراکز و بخش‌های استان‌ها نیز تقویت کند، بسیاری از مشکلات درمانی مردم مناطق محروم حل خواهد شد.

قادری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون افزایش ظرفیت پزشکی چه کمکی به حل معضل کمبود پزشک در کشور کرده، اظهار کرد: متأسفانه وزارت بهداشت و درمان حرف خودش را می‌زند. الان مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت پزشکی موردتوجه قرار نمی‌گیرد و به بهانه‌های گوناگون به قانون مجلس توجه نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بخشی از پزشکان، اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی را به ضرر کشور می‌دانند و چه نظری در این‌باره دارید، گفت: متاسفانه تعارض منافع در حوزه پزشکی اجازه نمی‌دهد قانون افزایش ظرفیت پزشکی به‌درستی اجرایی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه در صورت توقف قانون افزایش ظرفیت پزشکی، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: نمی‌توانند این کار را انجام دهند و باید قانون افزایش ظرفیت پزشکی را اجرایی کنند. البته سعی می‌کنند به بهانه‌های گوناگون از اجرای این قانون طفره بروند و هر جایی که بتوانند قانون را ضعیف کنند.

قادری متذکر شد: تاکنون تلاش مجلس بر این بوده که با دولت تعامل و همراهی کند، اما اگر قانون افزایش ظرفیت پزشکی اجرایی نشود، مجلس حتما از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه