English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت گو با خبرگزاری موج:

تقویت تولید کشور با تغییرات لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم محقق می شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این شیوه مسائل و مولفه های مختلفی برای اخذ مالیات لحاظ می شود و بر خلاف تصور عمومی باعث افزایش مالیات مردم عادی نمی شود بلکه در این شیوه از افرادی که از چند منبع درآمد دارند مالیات اخذ می شود.

تقویت تولید کشور با تغییرات لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم محقق می شود

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است گفت: چون درآمدهای مالیاتی ما به سمت مالیات ستانی در حرکت است مطمئنا با تصویب طرح ها و لوایح جدید در زمینه مالیات می تواند درآمد دولت را به منابع پایدار بیشتر کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: شاید در سال های اول برای برخی از اقشار جامعه که تا به امروز مالیاتی پرداخت نمی کردند اجرای قانون مالیات های مستقیم سخت باشد اما باید در کشور به سمت رهایی از وابستگی به بودجه نفتی حرکت کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید سیاست گذاری ها برای معافیت های مالیاتی به شکل صحیحی ساماندهی شود که در سال های اول از دهک های بالا درآمد اخذ کنیم که تاکنون شناسایی نشده بودند و مالیاتی پرداخت نمی کردند. در این شیوه آنها باید به این سمت و سو سوق داده شوند که همانند سایر مودیان موجود در کشور مالیات خود را پرداخت کنند.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در این شیوه مسائل و مولفه های مختلفی برای اخذ مالیات لحاظ می شود و بر خلاف تصور عمومی باعث افزایش مالیات مردم عادی نمی شود بلکه در این شیوه از افرادی که از چند منبع درآمد دارند مالیات اخذ می شود.

وی افزود: در حال حاضر افرادی هستند که از چند منبع درآمد دارند ولی برای هر درآمد معافیت می گیرند در حالی که در مجموع درآمدی دارند که باید برای ان مالیات بپردازند، این مسائل مصادیق فرار مالیاتی است.

علیازده خاطرنشان کرد: در این شیوه به سمت بازتوزیع عادلانه درآمدها در کشور پیش می رویم و زیر ساخت های عدالت مالیاتی را در کشور ایجاد می کنیم. با این شیوه مردم حس بدبینی و بی عدالتیشان به سیستم مالیاتی را از دست می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه