English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

استان مرکزی ۶۴ مگاوات تولید پراکنده انرژی تجدیدپذیر دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استان مرکزی ۶۴ مگاوات تولید پراکنده انرژی تجدیدپذیر دارد که رقم خوبی است.

استان مرکزی ۶۴ مگاوات تولید پراکنده انرژی تجدیدپذیر دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی، محمود محمودی ۲۳ خرداد در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پیک تابستان ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال طبق روال سال گذشته برنامه های مدیریت مصرف در استان مرکزی از ۱۵ خرداد آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه دارد. دولت سیزدهم در ابتدای شروع کار خود، ناترازی نامتعارفی را در بحث تولید و مصرف برق تحویل گرفت که از همان ابتدا وزیر نیرو ۱۰۰ برنامه برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۰ را آغاز کرد.

وی افزود: با این برنامه ها و همراهی مردم، در سال گذشته از پیک بار تابستان با حداقل مشکلات گذر کردیم، در بخش خانگی و تجاری نیز هیچ خاموشی اعمال نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه بیان داشت: ۳۸ میلیارد تومان از این میزان در بخش خانگی، حدود ۳۰ میلیارد تومان در بخش عمومی، پنج میلیارد تومان در بخش کشاورزی، حدود ۲۹ میلیارد تومان در بخش صنعتی و ۲۵ میلیارد تومان در بخش سایر مصارف است.

محمودی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یکی از ۳۹ شرکت در سطح کشور است که خدمات برق را به مشترکین ارایه می‌کند و هم‌اکنون ۱۲ شهرستان و ۳۳ شهر با ۱۷ واحد اتفاقات و ۱۳۲ دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی و یک مرکز خدمات غیرحضوری در ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع در سطح استان به مشترکین خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: این استان به عنوان یک استان مولد است و سهم استان مرکزی در مدیریت بار کشور کلیدی و مهم است، چرا که ۶۷ درصد مصرف ما در بخش کشاورزی و صنعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار کرد: در راستای کاهش تلفات برق در سطح استان مرکزی، ۷۰ درصد شبکه‌های شهری و روستایی بهسازی شد و در این خصوص تبدیل شبکه سیم‌های بدون روکش به کابل خودنگهدار از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق است، چرا که در کاهش سرقت‌ها و قطع شاخه‌های درختان نقش موثری دارد.

محمودی بیان داشت: رمز ارزها، ظرفیت نیروگاهی، تفاوت قیمت ارزان برق و مشوق‌ها از مهمترین علل ناترازی تولید و مصرف برق است و این در حالی است که ۸۰ درصد ناترازی‌ها به مصارف سرمایشی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش خانگی در استان اتفاقات خوبی رقم خورد، به طوری که شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصارف بودیم که در تاریخ صنعت برق رکورد خوبی بود.

محمودی یادآور شد: ۷۷ درصد مشترکین استان مرکزی در سال گذشته که ۶۴ درصد مصرف را داشتند، الگوی مصرف برق را رعایت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۹۰ درصد صنایع استان مرکزی صنایع متوسط و کوچک هستند که شرکت توزیع نیروی برق استان برای این صنایع برنامه خاصی ندارد، اگرچه نیاز است تنها ۱۰ درصد صنایع بزرگ و سنگین در استان در راستای مدیریت مصرف برق همکاری‌های لازم را داشته باشند تا با موفقیت از پیک مصرف سال جاری عبور کنیم.

محمودی افزود: سرقت سیم‌های برق که از جنس مس است، با رشد زیادی مواجه بود که در این خصوص تبدیل شبکه سیم‌های بدون روکش به کابل خودنگهدار از برنامه های شرکت است.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد از ادارات استان مرکزی در راستای کاهش برق به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار کرد: ۱۸هزار و ۸۰۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲ هزار و ۶۶۶ مگاوات در استان مرکزی وجود دارد و تعداد روستاهای برقدار استان به یک‌هزار و ۱۶۹ روستای رسیده است.

محمودی تصریح کرد: ۵۱ پست فوق توزیع، ۴۴۴ فیدر فشار متوسط و ۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند منصوبه نیز در مجموعه شبکه استان وجود دارد و شاخص خاموشی در استان مرکزی ۶۲ صدم دقیقه در شبانه روز است.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال برابر ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برای مناطق عادی استان و ۴۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق گرمسیر تعریف شده است.

محمودی تاکید کرد: ظرفیت نیروگاهی استان مرکزی حدود هفت هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و این استان در سال جاری به ۷۰ هزار ظرفیت نیروگاهی رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مصرف برق مشترکین تا هفت مگاوات بر عهده شرکت‌های توزیع و بالای هفت مگاوات برعهده برق منطفه‌ای باختر است که در استان مرکزی ۸۰۱ هزار مشترک زیر هفت مگاوات و ۱۷ مشترک بزرگ بالای هفت مگاوات وجود دارد.

محمودی عنوان کرد: ۲۱ هزار کیلومتر در استان مرکزی شبکه برق وجود دارد که باید سرویس و نگهداشت شود تا خدمات برق مستمر و پایدار ادامه یابد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: مصارف برق ادارات به صورت مستمر رصد می‌شود و اداراتی که رعایت نکنند اخطارهای لازم را دریافت و جریان برق آنها قطع و فهرست آنها به استاندار و نهادهای نظارتی ارسال می‌شود.

 

عکس3.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه