English

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

تبدیل مدیریت جزیره‌ای به شبکه‌ای در دستور کار پدافند غیرعامل کشور است

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تبدیل مدیریت جزیره‌ای به مدیریت شبکه‌ای در دستور کار قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کشور است.

تبدیل مدیریت جزیره‌ای به شبکه‌ای در دستور کار پدافند غیرعامل کشور است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حمیدرضا خالدی  در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که در اداره کل دامپزشکی این استان در اراک برگزار شد، افزود: با تبدیل مدیریت جزیره‌ای به مدیریت شبکه‌ای می‌توان از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: کمک به شبکه‌سازی از جمله نقش‌های پدافند غیرعامل کشور است و با اجرای این مهم در دامپزشکی، تا حدودی از دغدغه‌های این سازمان کاسته می‌شود.

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر آگاهی رسانی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها به جامعه، گفت: مهر دامپزشکی اعتبار و منزلت کشور است و باید نسبت به آگاهی و اطلاع رسانی اقدامات دانشمندان و متخصصانی که به صورت شبانه‌روزی در این حوزه و برای سلامت جامعه تلاش می‌کنند، اقدام ویژه صورت گیرد.

خالدی با یادآوری تصویب قانون سازمان پدافند غیرعامل کشور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد قبلا روی تهدیداتی که دشمن ساز باشد تاکید داشتیم اما امروز هر موضوعی که تهدید برای جامعه باشد مورد توجه ماست.

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سلامت جامعه و انسان را از برنامه‌های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و افزود: امروز تهدیدهای دشمنان از نظامی به غیرنظامی تغییر کرده و دشمن در پدافند غیرعامل به سناریوی ترکیبی روی آورده‌است.

خالدی اظهار کرد: سلامت و فضای سایبری، امروز برای تحریک مردم و جامعه در دستور کار دشمنان قرار گرفته و در زمینه سلامت، بحث غذا که جامعه به صورت ۱۰۰ درصد با آن ارتباط دارد، در اولویتشان است.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهایی که در حوزه سلامت و تامین امنیت غذایی فعال هستند، از سازمان‌های ویژه کشور است و سازمان دامپزشکی از جمله این سازمان‌ها است و با گذشت زمان بر اهمیت این سازمان افزوده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۱۹۰ هزار راس دام شیری، یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس گوسفند و بز و سه‌هزار و ۲۰۰ راس وحوش در مناطق حفاظت شده این استان وجود دارد که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال بیماری به این دام‌ها انجام می‌شود.

دکتر محمد فتاحی افزود: 24 هزار قلاده سگ، ۲هزار و ۳۳۶ راس تک سمی نیز در استان مرکزی وجود دارد که در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها سالانه تحت پوشش طرح‌های واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ۶۴ واحد دامداری شیری به ظرفیت ۴۸ هزار و ۵۰۰ راس، ۹۸ واحد گاو پرواری، ۷۰ واحد پرورش گوسفند و بز و ۱۶ واحد مزرعه مرغ مادر و ۱۴ واحد پرورش شتر مرغ دارای پروانه بهداشتی بوده که  تحت نظارت اداره‌ کل دامپزشکی استان مرکزی فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، با یادآوری فعالیت ۲هزار و ۶۴۸ مرکز تحت نظارت این نهاد در استان، گفت: در مدت هفت ماه گذشته تولیدات دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل با تلاش ناظران این اداره‌کل به خارج از کشور صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه