English

کارشناس مسئول کاهش خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان اراک:

شناخت پدیده زلزله و ارائه الگوهای مناسب از اثرات مخرب آن می کاهد

کارشناس مسئول مدیریت کاهش خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان اراک شعار 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله را «دولت همدل و همزبان،ایمنی ایران اسلامی» عنوان کرد.

 شناخت پدیده زلزله و ارائه الگوهای مناسب از اثرات مخرب آن می کاهد

، ناصر ربیعی، کارشناس مسئول مدیریت کاهش خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان اراک به مناسبت 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله ، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی گفت: بنا بر تصمیم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، روز 5 دی و سالروز زلزله بم روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از یادآوری و بزرگداشت این روز، جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

ربیعی خاطرنشان کرد: بی‌تردید شناخت پدیده زلزله و سایر سوانح طبیعی و ارائه الگوهای مناسب برای رفتار جمعی و فردی مردم در قبل ، حین و بعد از این سوانح می‌تواند از اثرات مخرب آنها بکاهد.

کارشناس مسئول مدیریت کاهش خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار کرد: قرار گرفتن ایران در بخشی از کمربند کوهزائی آلپ هیمالیا که یکی از جوان‌ترین نواحی کوهزائی جهان محسوب می‌شود باعث‌شده فلات ایران از لحاظ زلزله‌خیزی بسیار فعال بوده و هر از چند گاهی هزاران نفر با رویداد زمین لرزه‌های ویرانگر به کام نیستی بروند. وی با بیان اینکه زمین‌لرزه‌های اخیری که در ایران رخ داده، ما را بر آن  می‌دارد که هر روز خود را روز قبل در برابر حوادث آماده کنیم.

وی عنوان کرد: در بین کشورهای جهان، ایران به لحاظ بروز حوادث غیرمترقبه جزو 10کشور بلاخیز جهان است که از 40 حادثه طبیعی  شناسایی شده در جهان بیش از30 مورد آن در ایران رخ داده است.

ربیعی با بیان اینکه ایران در حالی 6 درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده که فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد.

وی گفت: هرچند تاکنون نقش انسان‌ها در وقوع بسیاری از حوادث طبیعی غیرمترقبه شناخته نشده، اما بسیاری از حوادث طبیعی مستقیم یا غیرمستقیم متاثر از اعمال و کارهای روزمره انسان‌هاست که در سراسر جهان در حال انجام است.

کارشناس مسئول مدیریت کاهش خطر بلایای مرکز بهداشت شهرستان اراک افزود: 70 درصد کشور ما در معرض خطر زلزله، 50 درصد آن در معرض خطر سیل و 90 درصد جمعیت کشور در معرض خطرات ناشی از سیل و زلزله قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه