English

ورودی آب سد الغدیر ساوه افزایش یافت

رییس اداره امور آب منطقه ای ساوه گفت: بارش های هفته گذشته در آسمان این شهرستان باعث افزایش ۴۷ درصدی حجم ورودی آب به سد الغدیر ساوه شد.

ورودی آب سد الغدیر ساوه افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مجید امیر حسینی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: اواخر دی ماه سال جاری به علت تداوم کاهش نزولات جوی و خشکسالی ها در کنار افت حجم ذخیره آب سد الغدیر ساوه به کمتر از هفت درصد باعث کاهش حجم ورودی آب به این سد شده بود.

وی اضافه کرد: این مساله نگرانی های شدیدی را برای شهروندان و مسوولان ایجاد کرده بود به گونه ای که پیش بینی می شد حجم ذخیره این سد کمتر از پنج ماه جوابگوی نیاز آب شرب شهر ساوه باشد.

رییس اداره امور آب منطقه ای ساوه اظهار کرد: اما با ورود یک سامانه بارشی در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه سال جاری به استان مرکزی و ثبت ۱۸ میلیمتر بارش (آب حاصل از برف) در غرق آباد و ۱۰ میلیمتر در شهر ساوه وضعیت ورودی آب به این سد را به نسبت ماه گذشته بهبود بخشید.

وی یادآور شد: هم اکنون میزان ورودی آب به سد الغدیر ساوه یک هزار و ۱۰۰ میلیمتر در هر ثانیه بوده که نسبت ۷۵۰ لیتر اواخر دی سال جاری حدود ۴۷ درصد بیشتر است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ لیتر در هر ثانیه کمتر است.

وی این افزایش را تنفس تازه بازه حجم ذخیره آب سد الغدیر اعلام کرد و گفت: در صورت تداوم بارش ها و بهبود وضعیت حجم ورودی آب به سد الغدیر و افزایش حجم ذخیره عبور از تنش آبی در فصل گرم سال و تامین آب شرب با سهولت بیشتری خواهد بود.

امیر حسینی با اشاره به اینکه پیشتر مجوز حفر ۱۶ حلقه چاه آب شرب به صورت اضطراری برای شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی صادر شده و این عملیات نیز هم اکنون از سوی شرکت متبوع در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه