English

رییس کل دادگستری استان مرکزی:

هنر نقش مهمی در پیشگیری از جرم دارد

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هنر نقش مهمی در پیشگیری از جرم دارد.

هنر نقش مهمی در پیشگیری از جرم دارد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «اصغر جهانگیر» روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی‌ها که در اراک برگزار شد، هنر را نیاز جامعه امروز و تاثیرگذار در زندگی مردم یک جامعه توصیف کرد و افزود: کشورهای غربی در آثار هنری خود الگوسازی انجام و برای خود هویت خلق می‌کنند در صورتی که ایران اسلامی الگوهای بسیاری دارد که باید در آثار هنری مورد استفاده قرار داده شود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی زادگاه امام راحل و مفاخر بسیاری است که این خود ظرفیت و فرصت‌های چشم‌گیری برای این استان خلق کرده است که متاسفانه تاکنون به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که کمتر استانی چنین ظرفیتی در اختیار دارد، عنوان کرد: نیاز است از هنرمندان دعوت شود که از این منابع استفاده و آثار فاخر تولید کنند.

جهانگیر خاطر نشان کرد: متاسفانه بعد از سرقت، مسئله توهین و تهدید منجر به تشکیل پرونده که توام با ضرب و جرح است در رتبه دوم جرائم قرار دارد که این موضوع نیاز به ترویج کنترل خشم در جامعه را نشان می‌دهد.

وی گفت: هنرمندان در ترویج این فرهنگ و آشنا کردن بیشتر مردم با پیشینه کشور و بزرگان و مفاخر این مرز و بوم نقش مهمی دارند و ایفای این نقش مردم را با فرهنگ غنی ایران اسلامی و خصوصیت‌های شاخص اخلاقی گذشتگان آشنا می‌سازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: هنر می‌تواند مسیر زندگی انسان را هدفمندتر کند و به نوعی هویت‌سازی برای فرد داشته باشد به همین دلیل باید در این عرصه از همه توان و ظرفیت موجود استفاده شود که به سمتی صحیح هدایت شود.

جهانگیر گفت: در گذشته هنر تنها زندگی حقیقی مردم جامعه را به تصویر می‌کشید اما امروزه واقعیت سازی انجام می‌دهد که موارد به تصویر کشیده شده به مرور ملکه ذهن و هدف زندگی افراد می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که هنر صرفا به زندگی اشرافی و ترویج ثروت اندوزی برای رسیدن به چنین سطحی بپردازد به مرور افراد را به این سمت هدایت و ناکامی افراد جامعه در تحقق زندگی اشرافی به تصویر کشیده شده موجی از ناامیدی و رخوت را به وجود می‌آورد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: متاسفانه جرائم مربوط به خشونت در استان مرکزی جزو ۱۰ پرونده اول ورودی به دستگاه قضا است به همین دلیل دادگستری به مسئله پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف خود اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

حجت‌الاسلام «سعید جزائی» بیان کرد: در خصوص سه مسئله خشونت خانگی، خشونت کلامی و نوشتاری و ضرب و جرح برنامه تهیه و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی با پیگیری‌های صورت گرفته سند پیشگیری از وقوع جرم تدوین و تصویب شد و برنامه‌های مختلفی اجرا شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با مجموعه اقدامات انجام شده کاهش هفت درصدی توهین، نزاع دست جمعی و تهدید محقق شد.

حجت الاسلام جزائی عنوان کرد: در کنار سایر اقدامات پیشنهاد تولید فیلم کوتاه با موضوع کنترل خشونت داده شد تا از زبان هنر در این خصوص استفاده شود که امسال دومین دوره این جشنواره برگزار شد.

وی تاکید کرد: آگاهی بخشی به جامعه با هدف پیشگیری از وقوع جرم اهمیت ویژه‌ای دارد که مطرح شدن این مهم از طریق زبان هنر بسیار اثرگذارتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: با فراخوان جشنواره فیلم کوتاه شمعدانی‌ها حدود ۲۱۰ اثر از استان‌های مختلف کشور به اراک دبیرخانه ارسال و در نهایت ۳۳ اثر برای رقابت در جشنواره انتخاب شدند.

«حسین محمودی‌فر» بیان کرد: آثار در سه بخش پذیرفته و در نهایت فیلم‌های برگزیده به فیلم بلند تدوین و به صورت عمومی و رایگان اکران می‌شود و از طریق فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه