English

افتتاح سه‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی حوزه راه استان مرکزی

سه‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی حوزه راه استان مرکزی روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد.

افتتاح سه‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی حوزه راه استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در آیین بهره‌بهرداری از پل زیرگذر راه‌آهن و بلوار شهدای هسته‌ای پرندک شهرستان زرندیه گفت: همزمان با پل زیرگذر پرندک این شهرستان، سه هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد ریال طرح حوزه راه استان بهره‌برداری شد.

مهرداد جهانی افزود: این طرح‌ها شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر آسفالت روکش جاده‌ها، ۱۶ کیلومتر راه روستایی، ۱۲ کیلومتر روشنایی جاده‌ها، ۸۴۵ کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها و ایمن‌سازی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز است.

وی با بیان اینکه، در دولت سیزدهم ۶۴ طرح نیمه‌تمام عمرانی در حوزه راهداری استان مرکزی به اتمام رسیده، افزود: طرح زیرگذر راه‌آهن شهدای پرندک از جمله این طرح‌ها است ‌که اجرای آن به مدت هفت سال به طول انجامید اما با همت دولت سیزدهم امروز با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: اجرای لکه‌گیری هندسی و انواع روکش‌های آسفالت در راستای نگهداری از راه‌های موجود شمال استان با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان شامل روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور ساوه - بوئین زهرا محدوده کارخانه سیمان، روکش آسفالت محور قدیم ساوه - تهران محدوده پیچ آیینه تا تقاطع بویین زهرا، روکش آسفالت در هفت کیلومتر از محور بیات، واریانت روستای رضا آباد در محور ساوه - طرازناهید به طول یک و نیم کیلومتر و اجرای روکش آسفالت در محورهای آوه، حدفاصل جاده قدیم تا آزادراه ساوه - سلفچگان، روکش آسفالت مأمونیه به آزادراه، روکش آسفالت راه روستاهای الوسجرد، مرادخانلو، صفی آباد است.

جهانی یادآور شد: ساخت ۱۶ کیلومتر راه روستاهای اصفهانک، هبران، مرق، آقچه قلعه، علیدرزی، دروازه، میچینک، خرم آباد و توحیدلو با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه، با تاکید رییس جمهور و در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها به طور قطع نقش به سزایی در توسعه اقتصادی، گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا و تسهیل در تردد مردم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها در شمال استان مرکزی، احداث و بروزرسانی ۱۲ کیلومتر روشنایی طولی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، افزود: ۸۴۵ کیلومتر خط کشی راه‌های برون شهری در شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

جهانی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در تقاطع‌های همسطح، روشنایی نقطه‌ای در ۲۰ تقاطع از جمله در روستاهای جلکبر، جوشقان، مزلقان، سه راهی سد الغدیر ساوه، احمدبیگ، سوسنقین، دخان، شاهسون کندی، هریسان، دالستان و میمه ایجاد شده که در این راستا در برخی موارد از ظرفیت خیرین و دهیاری‌ها نیز بهره گرفته شده است.

وی عنوان کرد: برای ارتقای ایمنی راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به اجرای چهار کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی (نیوجرسی و گاردریل) نیز اشاره کرد که در مقاطعی از محور قدیم ساوه - همدان و ساوه - تهران اجرا شده است.

داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بهره برداری و بازدید از چند طرح عمرانی در شهرستان های ساوه، زرندیه و خمین به استان مرکزی سفر کرده است.

منظور در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در مزار شهدای شهر پرندک به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه