English

غبارروبی ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد استان مرکزی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد این استان برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی شد.

غبارروبی ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حجت‌الاسلام بهزاد محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: غبارروبی مساجد استان با پویش مردمی برگزار شد و زنان نقش موثری در این راستا داشتند.

وی بیان کرد: اعزام روحانیون به مناطق روستایی در ماه مبارک رمضان در دستور کار است و روستاهایی که بالای ۴۰۰ نفر جمعیت داشته باشد، روحانی مستقر و در روستاهای زیر ۴۰۰ نفر جمعیت، روحانی به صورت گردشی حضور پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های دختر و پسر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: محافل قرآنی با حضور قاریان در نقاط مختلف این استان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: پویش «بیت نورانی» در ماه مبارک رمضان با محوریت بانوان و ۳۰ فراز از قرآن نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طرحی امسال در سطح ملی با عنوان «مسطورا» زندگی با آیه‌ها در کشور و استان مرکزی بر اساس آیاتی بر اساس توحید، نبوت، معاد، امامت و ایمان آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مقرر شده این طرح طی مدت سه سال اجرا و در این مدت شرکت‌کنندگان ۱۵۰ فراز کاربردی از قرآن کریم را حفظ کنند اما در ماه مبارک رمضان امسال حفظ ۳۰ فراز در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد پنج را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ پیامک کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را، ارتباط با قرآن کریم، فهم آیات و تبدیل شرکت‌کنندگان به کنشگران فرهنگی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه