English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

۸۲درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش صنعتی وکشاورزی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۸۲ درصد مصرف برق این استان در بخش صنعتی و کشاورزی است و این مهم نشان از شاخص توسعه یافتگی است.

82درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش صنعتی وکشاورزی است
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، محمود محمودی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سالانه حدود پنج درصد نیاز مصرف برق کشور اضافه می‌شود و این نیاز امسال در کمترین حالت ۷۵ هزار مگاوات و در بیشترین حالت ۷۷ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: تعداد مشترکان برق استان مرکزی ۸۱۵ هزار مشترک و میزان مصرف، پنج هزار و ۹۲۲ میلیون کیلووات ساعت است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهارداشت: ۲۱ و ۲ دهم درصد مصرف برق استان در بخش خانگی، چهار و هشت دهم درصد در بخش عمومی، ۲۱ و چهار دهم درصد در بخش کشاورزی، ۴۵ و ۲ دهم درصد در بخش صنعتی، پنج و یک دهم درصد در بخش تجاری و ۲ درصد در بخش معابر است. 

محمودی افزود: میزان مصرف بخش صنعتی کشور ۳۶ درصد و بخش کشاورزی ۱۴ درصد که استان مرکزی در این ۲ بخش از کشور بسیار بالاتر است. 

وی گفت: پارسال با وجود نیاز یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات، مصرف برق با یک‌هزار و ۳۱ مگاوات، پیک مصرف را گذراند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برای عبور موفق از پیک بار مصرف برق در تابستان امسال، نیازمند همکاری همه بخش ها هستیم.

محمودی افزود: مطالبات این شرکت از مشترکان خود به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسیده است. 

وی بیان کرد: بدهی مشترکین برق استان مرکزی تا پایان سال جاری به یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسید اما با وجود گذشت بیش از ۲ ماه این رقم به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. 

محمودی گفت: بیشترین مطالبه برق استان مرکزی هم‌اکنون با ۵۵۰ میلیارد ریال در بخش خانگی، ۴۱۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش تجاری و سایر مصارف، ۳۰۰ میلیارد ریال بخش عمومی و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: ۱۷ هزار رمز ارز از سال ۹۸ تاکنون در این استان شناسایی شده که خسارت آنها ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۸۵ درصد آن وصول شده است. 

محمودی اظهار کرد: ۷۷ درصد مردم این استان سال گذشته الگوی مصرف برق را رعایت کردند که این تعداد ۶۴ درصد برق را مصرف می‌کنند. 

وی گفت: ۲۹۰ میلیارد ریال پاداش سال گذشته در بخش مشترکان برق خانگی این استان پرداخت شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مردم برای آشنایی با راهکارهای مصرف و برخورداری از جوایز در نظر گرفته شده می‌توانند به سایت Ba-energy.ir مراجعه و یا اپلیکیشن آن را نصب کنند.

محمودی اظهار کرد: ۹۴ درصد تولید برق کشور از طریق انرژی فسیلی است که آلودگی‌های زیادی به همراه دارد. 

وی تاکید کرد: نیاز است تامین انرژی از طریق منابع خورشیدی مورد توجه ویژه قرار گیرد و تمام ساختمان‌های اداری ملزم هستندطی ۴سال۲۰درصد مصرف خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: همه ادارات ملزم به رعایت دستورالعمل ابلاغی ه‍یئت دولت شامل کاهش بار مصرفی به میزان ۳۰ در صد نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ در صد در پایان ساعت کاری نسبت به روز جاری می باشند . 

محمودی عنوان کرد: به کنتورهای هوشمند ادارات برنامه داده شده تا اداراتی که بالاتر از میزان تعیین شده مصرف داشته باشند، قطع اتوماتیک صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف بالای برق در فصل گرم سال نیاز به همراهی مشترکین به ویژه در بخش های خانگی و تجاری داریم که می توانند با پیوستن به پویش با انرژی و کاهش ۱۵ در صدی مصرف نسبت به سال گذشته هم مشمول تخفیف بر روی صورتحساب شوند هم از میلیون ها جایزه پیش بینی شده بهره مند شوند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه