English

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

برنامه های هفته محیط زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» برگزار می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برنامه های امسال هفته محیط زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» برگزار می شود.

برنامه های هفته محیط زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، یوسف یوسفی به مناسبت هفته محیط زیست در منطقه چکاب هفتاد قله اراک در جمع خبرنگاران، افزود: هفته محیط زیست فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی است تا مردم در این هفته با این مهم بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ ویژه برنامه در هفته محیط زیست در سطح استان مرکزی برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی، افتتاح پنج پروژه عمرانی محیط زیست، حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط مدیران در سراسر استان، برگزاری کارگروه‌های مختلف از جمله کاهش آلودگی هوا، پسماند و ماده ۱۴ قانون هوای پاک از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست به شمار می رود.

یوسفی همچنین از دستگیری ۱۲۰ شکارچی در سال گذشته در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد و اظهار داشت: از این افراد ۷۰ قبضه سلاح مجاز، ۱۱ قبضه سلاح غیرمجاز و لاشه ۳۴ گونه پستاندار کشف شد و مردم در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر نوع تخلف در حوزه صید و شکار می توانند مراتب را به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه ۶۸ خانه محیط زیست در این استان فعال است که برنامه‌های مختلفی برای هفته محیط زیست در این خانه ها تدارک دیده شده، خاطرنشان کرد: تفکیک پسماند کار بسیار ارزشمندی است که باید از منازل صورت گیرد این در حالی است که ۷۸ درصد پسماندها قابل بازیافت است.

وی اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را یادآور شد و گفت: دولت شهید رئیسی در مباحث آموزشی و ترویجی سیاست های خاصی در خصوص مردمی سازی محیط زیست در پیش گرفتند که این سیاست ها بسیار کارساز و در حال اجرا می باشد‌.

وی تشکیل خانه های محیط زیست را از جمله سیاست های شهید جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح افراد علاقمند به محیط زیست می توانند حضور یافته و ایده ها و راهکارهای موثری در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست ارایه دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی پروژه دیگر دولت شهید رئیسی در خصوص محیط زیست را مشارکت خیرین برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و ادامه داد: ورود خیرین در این حوزه می تواند به بخش های مختلف‌ شایانی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه