English

یک مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

طرح بزرگ ملی در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح بزرگ ملی در استان مرکزی خبر داد.

طرح بزرگ ملی در استان مرکزی اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رضا باجلان در گفت و گویی افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای صنایع تبدیلی ۲۸۵ هزار تن به ظرفیت ارزش افزوده استان اضافه و در مجموع ۲۰ درصد رشد صنایع تبدیلی نسبت به قبل از سال ۱۴۰۰ در استان محقق شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۰ صنعت بخش کشاورزی این استان که در گذشته از مدار تولید خارج شده بودند در مدت سه سال فعالیت دولت سیزهم احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: احیای یک واحد کشتارگاه صنعتی در این استان که در گذشته به طور کامل از چرخه تولید خارج شده بود در اوایل فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

باجلان ادامه داد: بدهی زیاد، نبود سرمایه در گردش و فرسودگی از جمله دلایل راکد ماندن این صنعت بود که بعد از رایزنی‌های صورت گرفته و هماهنگی قوه قضاییه سرمایه‌گذار جدید برای احیا این واحد صنعتی انتخاب شد.

وی افزود: بدهی کشتارگاه به طور کامل پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی و بروزرسانی سیستم هزینه شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: امروز این واحد یکی از بهترین کشتارگاه‌های کشور است که گوشت به خارج از کشور صادر و حدود ۱۷۰ نفر نیز در این واحد مشغول به کار هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: اجرای طرح بزرگ روغن کشی از دانه‌های روغنی در استان مرکزی را می‌توان یک اقدام نمونه دیگر از دولت سیزدهم در بخش جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد.

باجلان ادامه داد: روغن در خارج از کشور تصفیه و به کشور وارد می‌شود که در هزینه تمام شده برای مصرف کننده بسیار اثرگذار است، به همین دلیل و نیز ایجاد ارزش افزوده در خود کشور ایجاد ۲ واحد صنعتی روغن‌کشی در برنامه‌های دولت قرار گرفت.

وی افزود: واحدهای صنعتی مذکور از ابتدای دولت سیزدهم در شهرک صنعتی کاوه ایجاد و قرار بود در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی به بهره‌برداری برسد که متاسفانه با شهادت آیت الله رییسی ممکن نشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری انتخابات این واحدها به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: دانه‌های روغنی خریداری و به کارخانه‌های مذکور منتقل خواهد شد و در ادامه تمام مراحل تصفیه در این واحدها انجام می‌شود که در قیمت تمام شده روغن بسیار تاثیرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه