English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

۲۷۴ واحد صنعتی استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۲۷۴ واحد صنعتی در استان مرکزی احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

۲۷۴ واحد صنعتی استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرشاد خوشنویسان در گفت‌وگویی افزود: این واحدهای صنعتی به‌دلایل گوناگون از جمله بدهی بانکی و نبود سرمایه در گردش با بحران مواجه شده و به حالت نیمه‌تعطیل یا راکد درآمده بودند.

وی ادامه داد: باتوجه به سیاست‌های کلی دولت، وضعیت این صنایع در استان موردبررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار کرد: شناسایی واحدها، اولین گام برای کمک به صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بود و در گام بعد امکان احیا آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

خوشنویسان یکی از چالش‌های صنایع را اعتقاد نداشتن به دریافت مشاوره عنوان کرد و گفت: ارائه مشاوره به صنایع راکد برنامه‌ریزی شد، اما متاسفانه صنایع استقبال موردانتظار را نداشتند، به همین دلیل بخش صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اقدام به راه‌اندازی کلینیک‌های سیار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرد.

وی ادامه داد: این اقدام باعث شد ارتباط نزدیک‌تری با واحدهای نیمه‌فعال یا راکد فراهم شود و این واحدها با مراجعه به کلینیک، چالش‌ها را مطرح کرده و مشاوران مستقر مشاوره موردنیاز برای احیا را در اختیار این صنایع قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: مشاوران از همه جهت واحدهای صنعتی را موردبررسی قرار دادند و مشاوره لازم برای احیا ارائه شد.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: این اقدام در کنار کمک به بازفعال‌سازی صنایع به ترویج فرهنگ استفاده از ظرفیت مشاوره کمک شایانی کرد و صنایع با نقش سازنده این جایگاه در تغییر روند فعالیتشان آشنایی کامل‌تری پیدا کردند.

وی عنوان کرد: انجام مطالعات ایجاد ۲ شهرک صنعتی فناوری در استان مرکزی و انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری نیز در مدت فعالیت دولت سیزهم در بخش صنایع کوچک این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، ۱۹ ایده استارت‌آپی در استان مرکزی موردحمایت این شرکت قرار گفت.

خوشنویسان ادامه داد: در این بازه زمانی، ۶ رویداد استارت‌آپی استان مرکزی توسط بخش صنایع کوچک شرکت برگزار شد.

وی افزود: ۱۷ پایان‌نامه در استان موردحمایت قرار گرفت که ۲۴ مشکل در حوزه صنعت استان از طریق حمایت از پایان‌نامه‌ها رفع شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۳۱ تور صنعتی در این بازه زمانی انجام شد. ۳۹۳ دوره آموزشی نیز برگزار و تعداد ۲۳۶ استاندارد داخلی و خارجی اخذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه