English

وقوع حادثه در دامپزشکی و ابتلا یکی از کارکنان به بیماری تب مالت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به همراه رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این اداره کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک از کارکنان حادثه دیده در حین خدمت واکسیناسیون عیادت کرد.

وقوع حادثه در دامپزشکی و ابتلا یکی از کارکنان به بیماری تب مالت
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد فتاحی در حاشیه عیادت در بیمارستان اظهار کرد: در جریان انجام واکسیناسیون دام های سبک، آقای محمد علی همتی یکی از همکاران واکسیناتور دامپزشکی در حین انجام عملیات مایه کوبی دچار تزریق ناخواسته واکسن تب مالت به بدن خود شد که به دلیل بالا رفتن تیتر این بیماری در بدن این همکار، به شدت بیمار و راهی بیمارستان شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه این حادثه برای دومین بار در یک ماه اخیر اتفاق افتاده، بیان کرد: هم اکنون این همکار با انجام مراحل درمان و مراقبت های لازم در حال گذراندن سیر دوره درمانی خود می باشد.

وی تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی همواره به علت تماس با واکسن زنده تب مالت و دام های بیمار و همچنین حضور در محیط‌ های آلوده به عوامل بیماری ‌زا جهت انجام خدمات دامپزشکی، همواره در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، هاری، تب مالت، تب کریمه کنگو و ... هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: از مهم ‌ترین علائم بیماری تب مالت میتوان به تب بین 38 تا 40 درجه با احساس سرما یا لرز، دردهای عضلانی و استخوانی، سردرد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، لاغری و افسردگی و التهاب مفاصل اشاره کرد.

شایان ذکر است تب مالت از جمله بیماری‌های عفونی مسری می باشد که به بیماری هزار چهره نیز معروف است. درمان این بیماری چندین ماه به طول می انجامد به همین دلیل جزو بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه