English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت های مردمی در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از افزایش ۳۰ درصدی مشارکت های مردمی در سال گذشته خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت های مردمی در سال گذشته
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نهاد مقدس کمیته امداد  بر اساس نگاه بلند امام راحل به عنوان دومین دستگاه انقلابی ۲۲روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف رسیدگی به نیازمندان و محرومین آغاز بکار کرد.

وی خاطر نشان کرد:در دولت سیزدهم با افزایش اعتبارات امداد، جهش ویژه ای در بحث توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام شد.

عبادی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده به خانواده های تحت پوشش با مبلغ ۵۱۹میلیارد تومان در سال گذشته موجب شد ۴۲۲۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت یکی از اهداف کمیته امداد محسوب می شود اظهار داشت: با مشارکت مجموعه های فنی و حرفه ای،جهاد دانشگاهی،پارک علم و فن آوری و دستگاههای متولی ۱۴۹۷مورد دوره آموزشی برای ایجاد اشتغال مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برگزار شده است.

مدیرکل امداد استان مرکزی یادآور شد: با برگزاری کارگاههای مختلف کاریابی برای ۶۱۹ نفر از مددجویان کاریابی صورت است.

عبادی با توجه به استعدادها و ظرفیت های شغلی موجود در بین خانواده های تحت پوشش ادامه داد: در این راستا ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد در خانواده های تحت پوشش شناسایی شده و در حال برنامه ریزی برای این افراد هستیم این در حالیست که ۹ هزار مورد آموزش مهارت زندگی به مددجویان ارائه شده است.

وی افزود:در سال گذشته ۳ هزار و ۳۹۷ نفر  از فرزندان مددجویان از اردوهای تفریحی و زیارتی این نهاد استفاده کرده  اند و همچنین ۱۰هزار و ۷۹ کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان  و ۸۲۱ مورد  شهریه دانشجویی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت:حوزه مشارکت های مردمی طی ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۰ درصدی مواجه می باشد.

عبادی با اشاره به برپایی ۳۳۳ پایگاه شامل ۳۱۷ مرکز نیکوکاری و ۱۶ مرکز و دفتر امداد جمع آوری نذورات در عید قربان افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال نذورات جمع آوری شده است این در حالیست که پیش بینی بینی می شود امسال این رقم به ۲۵۰ میلیارد ریال برسد، همچنینبه منظور  ذبح دام نیز  هماهنگی های لازم با فروشندگان دام زنده ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ستان در زمینه فعالیت خیرین تاکید کرد: پویش "نذر قربانی" نیز به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی راه‌اندازی شده و مردم خیراندیش استان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری « ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۸۶  مربع» و همچنین از طریق شماره کارت:

 ۰۶۱۴ – ۰۰۰۰ – ۹۹۷۹ – ۶۰۳۷ نزد صندوق امداد ولایت، جهت پرداخت نذورات اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی با اشاره به اینکه پویش "به عشق علی" به جهت حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در عید غدیر ایجاد خواهد شد افزود: در شب عید غدیر نیز توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم برنامه ریزی شده و ۲هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی با کمک مراکز نیکوکاری توزیع خواهد شد.

عبادی با اشاره به اینکه حوزه مسکن و درمان در سبد خانوار سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند یادآور شد: در سال گذشته در خصوص کمک به ساخت واحداث ۴۹۲ واحد مسکونی، ۵۴۲مورد تعمیرات منزل مددجویی و ایجاد و تعمیر فضاهای جانبی ۲۶۱ واحد مسکونی تسهیلاتی به خانواده های تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ نفر از وکلای خیر با نهاد مردمی کمیته امداد استان مرکزی همکاری دارند گفت:در سال گذشته از سوی وکلای خیر و نیکوکار در راستای مختومه کردن پرونده های معاضدتی خانواده های تحت پوشش امداد اقدامات قابل تقدیر و شایسته ای انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه