English

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مرکزی:

رعد و برق و وزش باد استان مرکزی را در بر می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: رعد و برق و وزش باد شدید پدیده غالب هواشناسی این استان در ۲۴ ساعت آتی است.

رعد و برق و وزش باد استان مرکزی را در بر می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رضا مرادی در گفت و گویی افزود: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا بیانگر تقویت نسبی ناپایداری‌های همرفتی در استان مرکزی طی امروز (سه‌شنبه)و فردا (چهارشنبه) است که موجب افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق استان می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این به دلیل تقویت جریانات شرقی و افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های مرکزی کشور از امروز(سه‌شنبه) تا پنجشنبه احتمال انتقال گردوخاک به استان و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق از جمله شهر اراک وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس هشدار سطح زرد شماره ۱۵ اداره‌کل هواشناسی استان در روزهای گذشته در خصوص ناپایداری‌های همرفتی و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای رگبار باران و وقوع صاعقه، همچنین وزش باد و گردوخاک طی ۲ روز آتی صادر شده است.

مرادی اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه با کاهش ناپایداری‌ها هر چند احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمال برخی رگبارهای پراکنده و رعدوبرق در برخی مناطق شمال استان و وزش باد وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه