English

معاون رییس جمهور:

طرح‌هایی ۲۰ ساله در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح‌هایی که قدمت آنها به ۲۰ سال رسیده اکنون در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

طرح‌هایی ۲۰ ساله در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «داود منظور» در آیین افتتاح بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی در اراک افزود: روند شاخص توسعه انسانی در ایران در سه دهه اخیر تقریبا همواره صعودی بود اما در دولت گذشته این وضعیت برعکس و نزولی شد. با این حال در دولت سیزدهم با اتخاذ سیاست‌های حمایتی شاهد برگشت شاخص توسعه انسانی ایران به وضعیت مثبت هستیم.

وی ادامه داد: امروز روز سختی است که طرح‌های درمانی در غیاب رییس جمهور شهید افتتاح می‌شود. طرح‌هایی که قدمت آنها به ۲۰ سال رسیده اکنون در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ۴۸ طرح درمانی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در کنار دولت بود و طرح‌های نیمه تمام که سه دهه عمر داشتند در دوره کوتاه رییس جمهور شهید به بهره‌برداری رسید.

منظور بیان کرد: سطح خدمات درمانی کشور به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش‌های دولت سیزدهم به کشورهای پیشرفته رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح ها بیمارستان ولیعصر(عج) اراک است که مطالعات آن سال ۸۳ انجام و سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز و وقتی تحویل دولت سیزدهم شد ۵۵ درصد پیشرفت داشت و اگر قرار بود این طرح‌ها با آهنگ گذشته پیش رود، سال ۱۴۳۰ به بهره‌برداری می‌رسید.

منظور افزود: در سال جهش تولید، برنامه تفصیلی در سازمان برنامه و بودجه تدوین شد که براساس آن با حمایت‌های مالی فرآیند تکمیل طرح‌های مختلف نیمه تمام بر اساس اولویت شتاب گرفته و تعدادی نیز بهره‌برداری شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، سه بیمارستان و یک مرکز دیالیز نیز امروز در استان مرکزی افتتاح و ۷۵۰ تخت به ظرفیت درمانی استان مرکزی اضافه شد.

معاون رییس جمهور گفت: مجموع ظرفیت بیمارستانی استان مرکزی یک‌هزار و ۴۵۰ تخت بود که اکنون پنجاه درصد به ظرفیت تخت بستری استان اضافه شد و ارزش هر تخت ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

منظور افزود: ارزش کل طرح‌های درمانی که امروز در استان مرکزی افتتاح شد ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است و سرانه بیمارستانی در اراک در هر هزار نفر به ۲.۸ درصد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه