English

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد؛

مدرن‌سازی صنعت حمل و نقل ریلی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر اهمیت حمل و نقل ریلی کشور در خلق ثروت و توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: لازم است مدرن‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مدرن‌سازی صنعت حمل و نقل ریلی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، داود منظور در آیین تحویل ۱۰۰ دستگاه واگن‌ باری واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: متاسفانه هنوز فاصله زیادی داریم تا این صنعت، حمل بار و مسافر را در ترکیب حمل و نقل کشور به عهده بگیرد.

وی بیان کرد: باید هم خطوط ریلی ناوگان حمل و نقل ریلی را توسعه داد و مدرن‌سازی در این بخش هم مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: استان مرکزی قطب اصلی تامین ناوگان حمل و نقل کشور و سایر خدمات مورد نیاز خدمات حمل و نقل ریلی است.

منظور اظهار کرد: دولت بنا دارد از مجموعه ظرفیت‌هایی که کمک به ساخت لوکوموتیوها دارد حمایت کند.

وی گفت: مجموعه واگن‌پارس اراک از سال ۱۴۰۰ احیا و مپنا مالکیت آن را برعهده گرفته و باید تقاضای مورد نیاز برای کارخانه ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این کارخانه می‌تواند ظرفیت خود را تا ۲ و نیم برابر افزایش دهد و باید در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه‌آهن و ‌ پیمانکاران مراودات را تقویت کرد.

منظور اظهار کرد: ظرفیت‌های قانونی برای سوخت صرفه‌جویی شده از منابعی را که از محل این بخش و ماده ۱۲ تولید رقابت پذیر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: لازم است جلساتی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود تا تقاضای مربوط به تولیدات افزایش یابد.

منظور با بیان اینکه به این مسیر خوش بین هستیم، گفت: با توجه به اینکه مسئله بهینه‌سازی سوخت جزو اولویت‌ها و سیاست‌های برنامه هفتم است باید ظرفیت حمل و نقل ریلی را به عنوان کریدوری افزایش داد.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت‌های ساخت، احداث، تامین و تجهیزات را مورد حمایت کامل قرار داد.

حضور در آیین افتتاح ابَرپروژه بیمارستان ولیعصر(عج) و طرح‌های بهداشت و درمان استان مرکزی هم‌زمان با سراسر کشور، افتتاح فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری، افتتاح مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه الزهرا(س) و بهره‌برداری از بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان مرکزی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه