English

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت:

جشن عید غدیر در بیش از ۵۰ نقطه شهر اراک برگزار می شود

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت:جشن عید غدیر با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در بیش از ۵۰ نقطه شهر اراک برگزار می‌شود.

جشن عید غدیر در بیش از 50 نقطه شهر اراک برگزار می شود
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، داوود قربانی در نشست خبری برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در عید غدیر، افزود: با بیان اقدامات شهرداری در خصوص عید غدیر، افزود: برپایی۶۰ ایستگاه های صلواتی، اهدای جوایز برای مساجد، همکاری در برگزاری جشن کودک و خانواده در پارک ملت با اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در روز عید غدیر است.

رییس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: نصب و توزیع پنج هزار پرچم با نام مولا امیرالمومنین (ع)،فضا سازی مساجد، نصب ۳۵ بنر درمساجد سطح شهر، زیبا سازی عرشه پل‌ها و روگذرها، نواختن زنگ پهلوان در زورخانه اراک، برگزاری مسابقه قوی‌ترین مردان ویژه کارگران، ریسه کشی در میادین به متراژ ۲۲ هزار متر، برگزاری مسابقات پرسنلی تحت عنوان جام مولای عرشیان از دیگر برنامه های تدارک شده عید غدیر است.

قربانی برگزاری یادواره شهدای سادات، فضاسازی محیطی غدیر به تعداد ۴۵ استند و ۲۰ بیلبرد، نصب پنج تصویر با نام امام علی(ع) ،۱۰ هولوگرام سه بعدی، برگزاری میهمانی بزرگ غدیر در خیابان محسنی در روز عید غدیر با احداث ۱۰۰ غرفه با حضور موکب داران، نورافشانی در شب عید غدیر، فضاسازی غرفه‌های خیابان محسنی با چاپ سه هزار متر بنر، توزیع پرچم مزین با نام امام علی(ع) ویژه کودکان ،جشن ویژه کودکان کار ،برگزاری جشن ویژه زندانیان در ندامتگاه شهر اراک را از برنامه‌های عید غدیر عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: احیای مناسک مذهبی و آیین‌های سنتی رویکرد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک است.

پیمان عین القضات ادامه داد: بعد از کرونا و جریان اغتشاشات شاهد فاصله بین نسلی هستیم که آیین های سنتی نیز کاهش یافت لذا باید به روشی مراجعه کرد تا این فاصله فرهنگی بین نسلی ایجاد شده از بین برود و به باز تولید آیین‌ها و مناسک ملی و مذهبی اقدام کرد.

عین القضاتی بیان کرد: در شورا برنامه ریزی شده برنامه‌ها محله محور و مسجد محور باشد و در ۲۰ محله با اولویت محله‌های کم برخوردار جشن های محله‌ای برنامه.ریزی شده است.

وی تاکید کرد: بابد مکانی برای رخدادهای آیینی شهر نیز در نظر گرفته شود که خیابان محسنی به علت قدمت تاریخی و دارا بودن مساجد و بازار شهر اراک، به عنوان خیابان آیینی انتخاب شده تا جشن‌ها در این خیابان برگزار شود.

دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر نیز گفت: طرح اطعام علوی امسال برای ششمین سال در ۱۱۰ نقطه اراک با کمک هیات‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

هادی ساجدی با بیان اینکه ۱۶۰ مجموعه و شخص در خصوص طرح اطعام علوی ثبت نام کردند اظهار کرد: خیابان محسنی با دلیل بافت تاریخی و وجود مساجد و خانه های قدیمی برای میهمانی کیلومتری در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد:۵۰ غرفه پذیرایی، ۲۵ غرفه فرهنگی ،۱۰ غرفه خدمات پزشکی، پنج غرفه ورزشی و ۲۰ غرفه ترکیبی از ۱۰ صبح روز عید غدیر در خیابان محسنی دائر می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن غدیر از ساعت ۱۵ آغاز و تا ساعت ۸ شب ادامه دارد ،تصریح کرد: در میهمانی کیلومتری غدیر ۲ جایگاه ویژه ذاکران ،گروه سرود و رادیو غدیر درنظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه