English

افتتاح طرح آبرسانی به شهر تفرش از سرچشمه هفتیان

طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای در مسیر چشمه هفتیان روز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری (به صورت ارتباط دورسخنی) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح طرح آبرسانی به شهر تفرش از سرچشمه هفتیان
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، استاندار مرکزی در این آیین گفت: با افتتاح این طرح آبرسانی، تنش آبی در شهرستان تفرش رفع شد و تا سالهای سال مردم از این طرح بهرمند می‌شوند.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: در این طرح چهار ایستگاه اصلی و چهار ایستگاه پمپاژ فرعی و نیز ۲۸ مخزن با ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این طرح آبرسانی به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های آبرسانی است که هدف از اجرای آن، انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه شامل ۱۰۰ لیتر برای شهر تفرش و ۵۰ لیتر برای روستاهای این شهرستان است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: طول خطوط اصلی این طرح آبرسانی ۶۸ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است و آب سرچشمه هفتیان توسط چهار ایستگاه‌ اصلی جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه پمپاژ و در خطوط جاری می‌شود.

مخلص الائمه اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ تیر چراغ برق برای ۶۳ کیلومتر انتقال در این پروژه در مناطق سخت گذر نصب شده است.

وی ارزش این طرح را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز این طرح سال ۱۴۰۱ در سفر شهید جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان مرکزی تخصیص یافت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همزمان با این طرح، پنج پست برق۶۳ کیلو ولت در اراک، ساوه، زرندیه و محلات، ۲ تصفیه خانه فاضلاب، فاز دوم تصفیه خانه خمین، بهسازی شبکه توزیع برق شهری و روستایی در ۱۶۰ روستا و ۳۴ شهر استان افتتاح شد، بیان کرد: اعتبار مجموع این طرح‌ها ۳۷ هزار و ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه