English

فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی آغاز شد

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: فاز اول طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین این استان آغاز شد.

فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد فتاحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به مدت 60 روز کاری از تاریخ 9 تیر ماه سال جاری شروع و تا اواسط شهریور ماه در تمامی 12شهرستان استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین در این طرح افزود: انتظار می رود در این فاز 95 درصد از جمعیت دام های سنگین و 90 درصد از دام های سبک سطح شهرستان های استان علیه این بیماری واکسینه و از مقاومت لازم برخوردار شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان این که اجرای طرح مذکور به صورت رایگان توسط اکیپ های بخش دولتی و خصوصی انجام میگیرد اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون در دام ها با اولویت کانون‌های سال‌های گذشته ،مناطق عشایری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده، حیات ‌وحش و مناطق پرخطر انجام می شود.

فتاحی تب برفکی را یک بیماری ویروسی حاد و واگیر دار خواند که باعث ایجاد خسارت اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام می شود و افزود: طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام هر ساله به صورت رایگان و به صورت برنامه ریزی شده و در قالب فاز های جداگانه و ب طور همزمان در همه استان های کشور و این استان انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی به دامداران و بهره برداران توصیه کرد: لازم است جهت پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام های خود و منطقه علاوه بر واکسیناسیون دام های خود نسبت به رعایت نکان بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضد عفونی دامداری، خرید هر نوع دام با اخذ مجوز دامپزشکی و انجام قرنطینه اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه