English

مدیرعامل برق باختر مطرح کرد:

تشریح گزارش عملکرد ۳۳ ماهه دولت سیزدهم در شبکه تلویزیونی استان مرکزی

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر باحضور در برنامه "پرسش" شبکه تلویزیونی آفتاب استان مرکزی باهدف بیان عملکرد 33 ماهه دولت سیزدهم به پرسش های مجری برنامه در خصوص برنامه های مدیریت مصرف بهینه انرژی الکتریکی ، وظایف و عملکرد شرکت برق منطقه ای باختر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مجتبی داودآبادی در جریان حضور در برنامه تلویزیونی پرسش در شبکه استان مرکزی، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی برق منطقه ای باختر، انتقال و تامین انرژی الکتریکی است، اظهار کرد: استان های مرکزی، همدان و لرستان تحت پوشش این شرکت بوده و تقریبا وسعت جغرافیایی این سه استان ۷۷ هزار کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه در برق منطقه ای، انرژی از مبادی تولید از جمله نیروگاه ها یا شرکت های همسایه و مجاور دریافت و در نهایت دو کار با این انرژی انجام می شود، افزود: ۴۳ صنعت سنگین در این منطقه وجود دارد که مصرف بالایی دارند که انرژی، مستقیما برای مصرف تحویل آنها داده می شود، همچنین بخشی از انرژی نیز تحویل شرکت های توزیع این سه استان می شود و این شرکت ها انرژی را به مصرف کننده می رسانند.

داودآبادی ادامه داد: در این مدت 33 ماه عمر دولت سیزدهم2162 کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع و نزدیک به 20 هزار مگاولت آمپربه ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع و 127 مورد بهبود شبکه در کشور احداث شده است که حدودا نزدیک به 48 همت اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه گفت:در حوزه استان مرکزی 10 ایستگاه فشار قوی بزرگ و 5 پروژه بزرگ خط به میزان 330 مگاولت آمپر به ظرفیت پست های فشار قوی این استان در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان احداث شده است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در خصوص بهینه سازی شبکه فشار قوی برق گفت:اقدامات بسیار مهمی در خصوص بهینه سازی انجام شده که موجب پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع شده به طوریکه پایداری شبکه ما 99/99 درصد است و تقریبا خاموشی ناخواسته نداشته ایم.

وی درزمینه اقدامات مدیریت مصرف در حوزه صنعت برق در دولت سیزدهم گفت: از سال ۱۴۰۰ ناترازی در تولید و مصرف برق ایجاد شد، همچنین در این سال به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در فصل تابستان ۱۴۰۰ خاموشی خانگی، صنعت و تجاری را تجربه کردیم و با قطعی برق ناخواسته، مردم آزرده شدند، این تجربه سبب شد در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، برنامه تابستان ۱۴۰۱ تنظیم شود که در این راستا ۱۰۰ برنامه در سه بخش تنظیم و تدوین شد و خوشبختانه با اجرای این برنامه سبب شد هیچ قطعی تحمیلی ایجاد نشود و تابستان 1401 تقریبا نارضایتی به حداقل برسد.

مدیرعامل برق منطقه ای باختر با اشاره به انرژی های تجدیدپذیر اضافه کرد: در این حوزه اقدامات خوبی در حال انجام است و کار بزرگی به ویژه در استان مرکزی آغاز شده است. در حال حاضر تقریبا بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشوربه میزان 100 مگاوات در شهرستان محلات در حال ساخت است که فعلا 10 مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، تاکنون تجهیزات وارداتی بوده است، اما اکنون در استان مرکزی در شهرستان خمین شرکت مانا انرژی پاک، صفر تا ۱۰۰ پنل خورشیدی را تولید می کند که فاز اول این شرکت در سال1401 با حضور رئیس جمهور شهید به ظرفیت 500 مگاوات افتتاح شد و فاز دوم آن نیز در هفته گذشته با حضور وزیر نیرو به ظرفیت 1800 مگاوات افتتاح شد که در مجموع 2300 مگاوات پنل خورشیدی در این کارخانه در استان مرکزی تولید می شود.

وی در پایان گفت:در استان مرکزی با حمایت های استاندار و مجموعه مدیران استانی به این سمت حرکت کرده ایم که این استان به قطب انرژی خورشیدی کشور تبدیل شود و 1600 مگاوات انرژی خورشیدی در این استان تولید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه