English

استاندار مرکزی:

وظیفه همه ما توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

استاندار مرکزی گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک رسالت و وظیفه همگانی است.

وظیفه همه ما توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی در اراک، افزود: بدیهی است که فرهنگ ایثار و شهادت با بقیه مولفه‌های فرهنگی گره خورده و همه باید وظیفه خود را در این راستا به خوبی انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت و فرصت برای تبیین اقدامات در حوزه‌های مختلف وجود نداشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: هر دولتی حداقل ۶ تا هشت ماه وقت برای معرفی دستاوردهای خود در نظر می‌گیرد اما دولت سیزدهم تنها در چهل روز و با رخت عذای رئیس جمهور فرصت داشت تا برنامه‌های خود را تبیین کند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: هرچه کار و تلاش انجام شده، توشه و ذخیره خوبی برای آخرت است اما اگر کوتاهی صورت گرفته باشد، باید در محضر خدا، شهدا و خانواده شهدا پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: به روحیه ارزشی و انقلابی مدیران دولت سیزدهم ایمان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای ترویج حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره ملی شهدای استان مرکزی در سال ۹۸ برگزار شد و ساختار خوبی برای آن دیده شده و الگویی برای تمام استان‌های کشور شد.

سرهنگ غلامرضا کریمی افزود: برنامه‌های فاخری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون در استان صورت گرفته و این مهم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه هدف اصلی دشمنان، جوانان و نوجوانان است و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای این قشر باید به صورت ویژه دنبال شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: سالانه 40 هزار دانش‌آموز، سه هزار دانشجو و حدود سه هزار نفر از دیگر اقشار جامعه از موزه دفاع مقدس استان بازدید می‌کنند.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: ۷۲ یادمان شهدا در استان مرکزی وجود دارد که ۴۵ یادمان آن ساخته و بقیه در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم در این نشست گفت: امروز پس از گذشت اربعین سیدالشهدای خدمت، مردم همچنان در از دست دادن شهید جمهور غمگین هستند و یاد و خاطره این عزیز و شهدای همراش هرگز فراموش نمی‌شود.

رضا ربیعی از حضور حماسی مردم فهیم استان مرکزی بویژه جامعه ایثارگری استان مرکزی در پای صندوق‌های رای تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار است جامعه ایثارگری استان در دور دوم انتخابات نیز حضور پرشور و دشمن‌شکن داشته باشند و دیگران را برای حضور در این عرصه دعوت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: ۳۹ هزار دیدار توسط خادمین شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نظامی و انتظامی، استاندار، نماینده ولی‌فقیه و میهمانانی که به استان مرکزی سفر داشتند، در طول سه سال دولت سیزدهم انجام شده است.

ربیعی اظهار کرد: در جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد، یک‌هزار مصاحبه تلویزیونی ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه حفظ و توسعه سلامت روح و روان، ۱۱۰ اعزام با حدود ۲۰ هزار ایثارگران به اردوهای فرهنگی، ورزشی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی انجام‌ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: حدود چهار هزار مراسم یادواره و اجلاسیه شهدا در طول سه سال دولت سیزدهم در این استان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه این نشست گفت: شهید رئیسی خدمات زیادی در بخش بهداشت و درمان داشت و پروژه‌های مهمی در این بخش از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) اراک پس از ۲۰ سال به بهره‌برداری رسید.

علیرضا امانی افزود: برخی از اقدامات و تلاش‌ها نیاز به دستورالعمل و آیین‌نامه ندارد و جهادی انجام می‌شود و این مهم در دولت سیزدهم به خوبی دیده شد.

وی بیان کرد: میانگین سنی والدین شهدا بالای ۷۰ سال است و خدمت به این قشر یک فرصت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مسایل درمانی جامعه ایثارگری با افتخار و به صورت مستمر در استان مرکزی پیگیری می‌شود.

امانی اظهار کرد: خدمات قابل توجه به جامعه ایثارگری استان مرکزی در دولتی انجام شد که رئیس جمهور آن خود به خیل شهدا پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه