English

تعداد همیاران طبیعت منابع طبیعی استان مرکزی به ده هزار نفر رسید

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تعداد همیاران طبیعت این استان به ده هزار نفر رسید.

تعداد همیاران طبیعت منابع طبیعی استان مرکزی به ده هزار نفر رسید
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مریم غفوری‌فرد در جمع خبرنگاران افزود: تعداد همیاران طبیعت اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تا پایان سال 1402 پنج‌هزار نفر بود که تا پایان خرداد ماه امسال تعداد همیاران طبیعت دو برابر شده است .

وی بیان کرد: همیاران طبیعت در سه سطح مروج، مروج دانش‌آموزی و محافظ گروه ‌بندی می‌شوند که همیاران طبیعت دانش‌آموزی تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم را شامل می‌شود و دانش‌آموزان علاقمند به طبیعت می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی فعالیت کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: همیاران طبیعت مروج شامل تمام علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی از جمله دانشجویان، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه است که در زمینه ارتقای فرهنگ منابع طبیعی تلاش می‌کنند.

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: همیاران طبیعت محافظ نیز شامل تمام اقشار جامعه به خصوص مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیای منابع طبیعی را دارند، شامل می‌شود.

وی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی را از جمله اهداف طرح همیاران طبیعت عنوان کرد و گفت: این طرح از طریق ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکیل همیار طبیعت با نگاه ارتقای سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان در جهت اجرای سیاست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای توسعه، حفاظت و احیای منابع طبیعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: 1178 نفر از مجموع همیاران طبیعت اداره‌کل منابع طبیعی استان را محافظان و یک‌هزار و 846 نفر مروج و شش‌هزار و 977 نفر را مروجان دانش‌آموزی تشکیل می‌دهند.

مریم غفوری فرد ضمن بیان اینکه امسال برنامه داریم جذب همیاران طبیعت استان را با جدیت بیشتری دنبال کنیم خاطر نشان کرد :جذب و آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی طبیعی در جامعه انجام می‌شود و مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل فرآیند ثبت نام نسبت به صدور کارت شناسایی و تحویل آن به متقاضیان اقدام می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه