English

رئیس اداره جهاد کشاورزی محلات خبر داد؛

فعالیت ۳۰ درصد از جمعیت شاغل محلات در بخش گل

رئیس اداره جهاد کشاورزی محلات گفت: بیش از پنج هزار نفر معادل ۳۰ درصد از جمعیت شاغل این شهرستان در بخش گل این شهرستان اشتغال دارند.

فعالیت ۳۰ درصد از جمعیت شاغل محلات در بخش گل
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، عباس ارشدی در گفت و گویی افزود: ۴۲۰ هکتار گلخانه و بیش از ۶۰۰ هکتار فضای باز در این شهرستان در فصول مختلف سال انواع گل‌های زینتی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی، گل‌های شاخه بریده تولیدی در محلات را شامل انواع لیسیانتوس، زنبوری، زنبق، نرگس، گلایل، مریم، آلسترومریا و رز بیان کرد.

رییس اداره جهاد کشاورزی محلات اظهار کرد:پارسال ۲۳۰ میلیون ساخته تنوع گل های شاخه بریده به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

ارشدی، تولید گل شهرستان محلات را شامل ۲۵ میلیون گلدان، ۹۰ میلیون انواع گل‌های فضای باز، ۲۲ میلیون گل شاخه بریده و ۲۵ میلیون درخت و درختچه زینتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محلات اضافه کرد: تولید ۳۵۰ نوع مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این خطه را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

ارشدی گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از دیگر ظرفیت‌ها است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه