English

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی:

۵۸۵ تن خوراک آبزیان از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از ۵۸۵ تن انواع خوراک آبزیان امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

۵۸۵ تن خوراک آبزیان از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فتاحی با بیان اینکه صادرات یکی از شاخصه‌های اصلی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی است، اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی این استان از ابتدای امسال تاکنون نظارت عالیه بر صادرات انواع خوراک دام و طیور، جوجه یک‌روزه، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، گوشت مرغ، تخم‌مرغ خوراکی و عسل به خارج از کشور را بعمل آورده‌اند.

وی با اشاره به تحقق شعار سال جاری در راستای رشد تولید ادامه داد: از ابتدا سال جاری ۵۸۵ تن انواع خوراک آماده آبزیان با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با نظارت‌های دامپزشکی استان به خارج کشور صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۶۶ هزار و ۵۳۰ قطعه ماهی هم طی این مدت از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

فتاحی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرغ منجمد به خارج از استان افزود: مقدار ۱۰۰ تن مرغ منجمد خوراکی در سه ماهه اول سال جاری به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۴۸۷ هزار کیلو گرم تخم مرغ با رشد ۴ برابری از جمله فرآورده‌های صادر شده از مبدا این استان به خارج از کشور بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴ هزار و ۱۷۸ کیلو گرم عسل با افزایش ۱۰۰ درصدی و ۲۲۰ تن آلایش طیور نیز با نظارت‌های این اداره کل و با افزایش ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مدت سه ماهه سال جاری به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: تمامی محموله‌های مذکور در مراکزی نظیر، کشتارگاه‌های دام، طیور و مراکز بسته‌بندی و فرآوری به دقت مورد بررسی ناظران بهداشتی دامپزشکی قرار گرفته و سلامت آنها تائید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه