English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی خبر داد؛

پایش زیست محیطی بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی در سه ماهه نخست سال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد که در مواردی با صدور اخطاریه و پیگیری‌ قضایی همراه بوده است.

پایش زیست محیطی بیش از 800 واحد صنعتی استان مرکزی در سه ماهه نخست سال
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

 ، یوسف یوسفی افزود: 812 واحد صنعتی استان در سه ماهه اول سال 1403 پایش گردیده که از بین آنها 242 واحد صنعتی با توجه به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی اخطاریه دریافت کردند تا نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهند .

وی گفت : طی همین مدت 138 مورد نمونه برداری از منابع آبهای سطحی و 21 مورد پایش خاک صورت گرفته است.

یوسفی بیان داشت : در این پایش ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم های کنترلی بررسی میشود همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه های زیست محیطی لازم به آن‌ها داده می‌شود.

  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه در حدودسه هزار واحد صنعتی در استان فعالیت دارد تصریح کرد: هدف این اداره کل حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا در استان و تحقق شعار امسال است، ورعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی توسط تمام واحدهای تولیدی، صنعتی در کنار فرهنگ‌ سازی موضوع مهم و اساسی در حفظ محیط زیست خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه