English

یک مقام مسئول در دامپزشکی استان مرکزی:

۸۵ میلیون و ۵۹۴ هزار دز واکسن به منظور ایمن سازی درجمعیت طیور استان مرکزی تزریق شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 85 میلیون و 594 هزار دز واکسن انواع بیماری ها در واحد های پرورش طیور استان تزریق شد.

85 میلیون و 594 هزار دز واکسن به منظور ایمن سازی درجمعیت طیور استان مرکزی تزریق شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حسن اثناعشری گفت: از ابتدای سال جاری به منظور کنترل و مهار بیماری های مختلف طیور 85 میلیون و 594 هزار و 365 دز واکسن علیه بیماری های برونشیت، نیوکاسل،آنفلونزا، گامبورو، لارنگوتراکئیت، مارک،آبله،کوکسیدیوز و غیره در جمعیت طیور استان تزریق شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این 3 ماه 11 میلیون و 250 هزار و 400 قطعه جوجه ریزی در استان گزارش و ثبت شده است، اظهار کرد: خوشبختانه این مقدار هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با 33 درصد افزایش روبرو بوده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان افزود: در این مدت 5 هزار و 38 مورد بازدید مراقبت فعال در مراکز صنعتی طیور، روستاها، زیستگاهها و کشتارگاه طیور به منظور پایش بیماری های مختلف طیور صورت گرفته است.

اثناعشری با اشاره به ثبت 127 کانون بیماری طیور در این مدت افزود: 4 هزار 869 مورد تعداد نمونه برداری آزمایشگاهی در این مدت به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 130 مورد نمونه برداری از آبزیان و 900 مورد نیز از زنبورستان های سطح استان انجام گرفته و 3 مورد کانون بیماری زنبور عسل هم در این مدت شناسایی شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: تشخیص به موقع بیماری و اطلاع ‌رسانی به مرغداران، آموزش‌ بهره‌برداران، اجرای طرح واکسیناسیون رایگان در طیور روستایی طی فازهای مختلف و همچنین توجه و اهتمام مرغداران به مسائل امنیت زیستی و قرنطینه‌ای از جمله اقدامات و عواملی هستند که طی سال های اخیر باعث کاهش کانون بیماری های طیور در این استان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه