English

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو

شرکت آلومینیوم ایران در راستای تامین برق داخلی کارخانه، تولید انرژی پاک، صیانت و اهتمام به حفظ محیط زیست، توسعه زیر ساخت های صنعتی و کمک به ناترازی برق در کشور اقدام به ساخت مولد اضطراری تولید برق با سرمایه گذاری بیش از 26 میلیون یورو و در آینده ای نزدیک ایجاد نیروگاه خورشیدی نموده است.

واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، با حضور متولیان سرپرست مدیریت عامل و رئیس هیات مدیره ایرالکو، آقای محسن محمدی و مهندس غفاری اعضای هیات مدیره ایرالکو، دکتر محمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مهندس داودآبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای باختر، مهندس اخلاصی مدیر امور اراضی استان مرکزی، جلسه ای با موضوع واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو، برگزارشد و در ادامه فاز نخست مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران با حضور اعضای هیات مدیره ایرالکو، مسئولین استانی و همراهی مهندس سیف مدیر کارخانه، معاونین، مدیران و اعضای شورای اسلامی کار ایرالکو با ظرفیت اسمی 50 مگاوات افتتاح و وارد مدار گردید.

طی چند سال گذشته با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، در روزهای گرم سال شاهد اختلال در تولید در صنایع مختلف و بویژه در صنعت آلومینیوم با توجه به مصرف بالای انرژی در آن بوده ایم. با در نظر گرفتن این موضوع که طبق گفته وزیر نیرو حدود یک سوم برق تولیدی کشور توسط صنایع انرژی بر، مصرف می شود، دولت این صنایع را به کاهش مصرف و مدیریت بار الزام نموده که شرکت آلومینیوم ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و مجبور به کاهش بار در طی سالهای اخیر بوده که به تبع آن خسارات و زیان بسیار نیز به شرکت وارد شد. در همین راستا با پیگیری و حمایت های همه جانبه سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران طی یک سال گذشته اقدامات موثر و آینده نگرانه ای برای برون رفت از این مشکلات و توسعه زیرساختهای شرکت صورت پذیرفت که ساخت مولد اضطراری با ظرفیت 80 مگا وات در داخل شرکت با سرمایه گذاری بیش از 26 میلیون یورو و ایجاد نیروگاه خورشیدی 110 مگاواتی در راستای تولید انرژی پاک و تجدید پذیر و حفظ محیط زیست از جمله آن موارد می باشد که با یاری خداوند مردم شهر اراک نیز از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

متولیان سرپرست مدیریت عامل و رئیس هیات مدیره ایرالکو بروز ناترازی در تولید و مصرف حامل های انرژی بویژه برق در سال های اخیر را چالشی جدی برای صنایع بویژه صنعت آلومینیوم بر شمردند. ایشان ضرورت تجهیز صنایع در خود تامینی برق و انرژی مورد نیاز خود را بر اساس مصوبه هیات وزیران حائز اهمیت دانستند.

عضو هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران : از زحمات کارگران ارجمند ایرالکو در راه اندازی و بهره برداری از مولد اضطراری ایرالکو تقدیر و تشکر می نمایم.

محسن محمدی سهامدار عمده و عضو هیات مدیره ایرالکو، ضمن تقدیر و ارج نهادن به تلاش های صورت پذیرفته توسط کارگران شریف ایرالکو در راه اندازی و تکمیل این پروژه مهم، حیاتی و ملی مطابق برنامه ریزی بعمل آمده، از اهتمام ویژه سهامداران و اعضای هیات مدیره در تامین برق مورد نیاز شرکت به عنوان اولویت حائز اهمیت که منافع ملی و استانی را نیز در بردارد، خبر دادند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد، اقدام ایرالکو در بهره برداری از مولد اضطراری و ایجاد نیروگاه خورشیدی نقطه عطفی در تاریخ این شرکت باشد تا ضمن تامین برق، گام مهمی در جهت ارتقاء منافع ملی برداریم.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای باختر در مراسم بهره برداری از مولد اضطراری ایرالکو عنوان کرد: مسئولان محترم ایرالکو با اتخاذ تصمیم بسیار مناسب و راهبردی درساخت و راه اندازی مولد اضطراری برق در کارخانه، به بهبود ناترازی انرژی در شهر اراک و استان مرکزی کمک شایانی خواهند کرد.

داودآبادی در حاشیه راه اندازی و بهره برداری از فاز نخست مولد اضطراری ایرالکو با تشکر از اقدام تحسین برانگیز در زمینه تولید انرژی در ایرالکو بیان کرد: امروز در شرایطی در خدمت دوستان گرامی در کارخانه ایرالکو هستیم که کشور گرمترین روزهای خود را تجربه می کند و مصرف برق به حداکثر خود رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه