English

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

تلاش و نقش‌آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تلاش و نقش‌آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است.

تلاش و نقش‌آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز سه‌شنبه همزمان با عاشورای حسینی در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) ، در اراک، افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات است و برای رسیدن به عزت و نورانیت، راهی سریع‌تر و پرنفوذتر از راه اباعبدالله الحسین‌(ع) وجود ندارد.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین‌(ع) با شهادت در راه خدا به تمامی انسان‌ها این پیام رسا و بلند الهی و معنوی را می‌دهد که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: امام حسین‌(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر به کار بندند.

وی بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است و همه جنبه‌های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تلاش و نقش‌آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این ۲ از یکدیگر امکان پذیر نیست، اما آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین‌های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه