English

شاخص اشعه ماورای بنفش در اراک طی ساعات ۱۰ تا ۱۴ روزهای گرم پیش رو در وضعیت بنفش قرار دارد‌

رییس امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره باینکه شاخص اشعه ماورای بنفش در اراک طی ساعات ۱۰ تا ۱۴ روزهای گرم پیش رو در وضعیت بنفش(به شدت زیاد) قرار دارد‌ نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی جهت حفظ سلامت تاکید کرد.

شاخص اشعه ماورای بنفش در اراک طی ساعات ۱۰ تا ۱۴ روزهای گرم پیش رو در وضعیت بنفش قرار دارد‌
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، "علیرضا محرابیان " افزود: اشعه ماوراء بنفش (UV) بخشی از طیف نور خورشید است که برای چشم انسان نامرئی است. این اشعه در مقادیر کم، فواید مختصری مانند تحریک تولید ویتامین D دارد. اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض آن می‌تواند منجر به عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامتی شود.

وی از با توضیح اینکه شا خص UV برای اندازه‌گیری شدت اشعه ماوراء بنفش در یک مکان و زمان خاص استفاده می‌کنند. این شاخص عددی بین ۰ تا ۱۰+ دارد که هرچه عدد بالاتر باشد، خطر قرار گرفتن در معرض اشعه UV بیشتر است و تحت تأثیر عواملی مانند زمان سال، زمان روز، موقعیت جغرافیایی، ارتفاع، پوشش ابر و شرایط جو قرار می‌گیرد.

محرابیان بیان داشت بطورکلی سطوح UV در ساعات ظهر (بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) در بالاترین سطح خود قرار دارند و در زمستان نسبت به تابستان پایین‌تر هستند افزود: سرطان پوست ،پیری زودرس ، آسیب به چشم و ضعف سیستم ایمنی از جمله اثرات مخرب افزایش اشعه UVاست 

وی گفت : بهترین و ساده ترین کار برای محافظت از این اشعه پوشاندن پوست، استفاده از کلاه، عینکِ ضدآفتاب و کرم‌های ضدآفتاب و قرار گرفتن در سایه در ساعات اوج این تابش است .

رییس امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تاکید کرد: افزایش سطح UV یک نگرانی واقعی است، اما با اقدامات پیشگیرانه ساده می‌توان از خطرات آن محافظت کرد. به گزارش سازمان هواشناسی کشور، در حال حاضر شاخص UV در ایران در محدوده متوسط تا بالا قرار دارد، بنابراین احتیاط در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به خصوص در ساعات اوج تابش، ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه