English

استاندار مرکزی:

دولت چهاردهم مطالبه جدی در موضوع بهره‌وروی از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی دارد

استاندار مرکزی گفت: دولت چهاردهم به طور قطع مطالبه جدی در موضوع بهره‌وروی از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دولت چهاردهم مطالبه جدی در موضوع بهره‌وروی از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی دارد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان، در اراک، افزود: سهم قابل توجه‌ای در این برنامه معادل ۳۵ درصد از هشت درصد رشد اقتصادی به موضوع بهره‌وروی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم به طور قطع مطالبه جدی در موضوع بهره‌وروی از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: سند بهره‌وری این استان با تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه توسعه معاونت انسانی استانداری مرکزی تدوین شده و این استان هم‌اکنون جزو ۱۴ استان در کشور است که این سند را از طریق سازمان ملی بهره‌وری به تصویب رسانده است.

مخلص‌الائمه گفت: عمده دغدغه‌ها در این سند دیده شده و تمرکز بیشتر بر مسایل اولویت‌دار است.

وی اظهار کرد: مسایل پیچیده و در هم تنیده است و روز به روز به دلیل ناترازی‌های متعدد بر پیچیدگی آنها اضافه می‌شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: البته دولت سیزدهم برای حل ناترازی‌ها گام‌های بلندی برداشت اما فرصت کافی برای به نتیجه رساندن آنها را نداشت.

مخلص‌الائمه گفت: استان مرکزی در حوزه تجدیدپذیر اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام داد، یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان هدفگذاری و زمین‌های آن واگذار شده است.

وی با بیان اینکه موضوع به کار گیری انرژی خورشیدی در ۲۴ دستگاه اجرایی استان مرکزی عملیاتی شده، عنوان کرد: در حوزه بازچرخانی پساب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در دستگاه‌های اجرایی استان باقی مانده که فرصت جذب آنها تا ۳۱ شهریورماه است و باید تلاش شود تا یک ریال آن هم برگشت داده نشود.

مخلص الائمه اظهار کرد: سال گذشته هم با سختی تمام اجازه برگشت بودجه عمرانی داده نشد و مدیران در این راستا نباید سهل‌انگاری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: سند بهره‌وری استان با کار کارشناسی تهیه شده و هفت مسئله با رویکرد بهره‌وری در آن دیده شده است.

نوربخش عسکری افزود: سه برنامه کاهش کمی و کیفی آب سفره‌های زیرزمینی، بهره‌وری پایین آب در بخش کشاورزی( گندم، جو و لوبیا) و ناترازی انرژی (برق)، در این سند به صورت ویژه دیده شده است.

وی بیان کرد: سهم پایین کشت نوین، پایین بودن ضریب برخورداری از سیستم‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، آلودگی آب، هوا و خاک و تعطیلی، راکد و نیمه راکد بودن واحدهای صنعتی از دیگر موضوعات دیده شده در این سند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه