English

هوشمندسازی یک‌هزار شمارنده برق دستگاه‌های اداری استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: یک‌هزار شمارنده برق دستگاه‌های اجرایی و اداری این استان از مجموع یک‌هزار و ۲۰۰ شمارنده این بخش، هوشمند شده است.

هوشمندسازی یک‌هزار شمارنده برق دستگاه‌های اداری استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمود محمودی در اراک، افزود: شمارنده هوشمند در همه ادارات مهم و تاثیرگذار استان نصب شده که طبق مصوبه هیات وزیران مجهز به محدود کننده است.

وی بیان کرد: ادارات موظفند در ساعات اداری ۳۰ درصد از مصرف و در ساعات غیر اداری، ۶۰ درصد مصرف را کاهش دهند و این شمارنده‌ها به شکل خودکار نحوه مصرف را کنترل می‌کند و مشترکات پرمصرف بلافاصله قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف این استان سیم به کابل انجام شده و بالای یک‌هزار کیلومتر شبکه نیز بهسازی شده است.

محمودی اظهار کرد: ۲۱ هزار کیلومتر شبکه برق در استان مرکزی وجود دارد که در ۱۰ سال گذشته ۷۰ درصد آن فرسوده بود اما اکنون با اقدامات خوب صورت گرفته، میزان نیاز به بهسازی شبکه‌ها به ۳۰ درصد رسیده است.

وی گفت: ۵۰ درصد از ۱۹ هزار پست برق استان مرکزی نیز در ۲ سال گذشته بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: این شرکت در راستای روشنایی معابر اقدامات خوبی انجام داده و ۴۰ هزار چراغ روشنایی در ۲ سال گذشته از ۲۴۰ هزار دستگاه، به ال ای دی تبدیل شده است.

محمودی بیان کرد: تفاهم‌نامه ای با شرکت ساتبا سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران منعقد شده تا ۲۰۰ هزار دستگاه چراغ روشنایی استان مرکزی هم به ال ای دی تبدیل شود.

وی گفت: اجرای این طرح موجب می‌شود تا بالای ۱۰ میلیون کیلووات ساعت در سال ارزش افزوده ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مصرف هر کیلووات ساعت برق، ۹۰۰ گرم آلاینده در فضا تزریق می‌کند و ۱۰ سنت برای کشور سرمایه به هدر می‌رود.

محمودی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در شاخص‌های ۱۰ گانه جزو هشت شرکت اول کشور است و در برخی از شاخص‌ها و کاهش تلفات جزو چهار شرکت اول ایران است.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اکنون راهبری کمیته کاهش تلفات کشور را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: نیاز به مصرف برق این استان از ۲۵ روز گذشته تاکنون، یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده و مدیریت سختی نیز در بخش‌های کشاورزی و صنعتی اعمال می‌شود.

محمودی با بیان اینکه مصرف لحظه‌ای برق در استان مرکزی ۲ هزار مگاوات است، اظهار کرد: ۲۵ روز خیلی گرم امسال در کشور سپری شده که در ۲۳ روز آن رکورد مصرف زده شده است.

وی بیان کرد: رکورد مصرف برق شبانه هم پس از سال‌ها در کشور شکسته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و پراسترس است.

محمودی اظهار کرد: خبرنگاران باید در مسیر حقیقت گام بردارند و بدانند وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه