English

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی:

۷۰ درصد از پروژه‌های طرح نشان‌دار کردن مالیات تامین اعتبار شد

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد از پروژه‌های طرح نشان‌دار کردن مالیات به تعداد ۱۳ پروژه ملی و استانی به صورت کامل تامین اعتبار شد.

۷۰ درصد از پروژه‌های طرح نشان‌دار کردن مالیات تامین اعتبار شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، غلامرضا جنتی در گفت و گویی افزود: در راستای مردمی کردن اقتصاد، چهار مردادماه امسال سازمان امور مالیاتی کشور از طرح نشاندار کردن مالیات به عنوان یکی از پروژه‌های تحولی نظام مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۳ رونمایی کرد که در آن مودیان مالیاتی در زمان ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانستند محل هزینه کرد مالیات خود را از میان طرح‌های ملی و استانی انتخاب کنند.

وی بیان کرد: ۱۷ پروژه ملی و استانی در استان مرکزی مشخص شد که با اجرای طرح نشاندار کردن مالیات ، اعتبار لازم برای اجرای ۱۳ پروژه به صورت کامل تامین شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

جنتی اظهار کرد: اجرای این ۱۷ پروژه در استان مرکزی در مجموع بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت لازم داشت که تا پایان مهلت ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ و از محل پرداخت مودیانی که مالیات خود را نشان‌دار کرده و پروژه محل هزینه کرد مالیات خود را انتخاب کرده بودند، حدود ۷۰ درصد اعتبار مورد نیاز این تعداد پروژه به ارزش یک‌هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

وی تصریح کرد: ساخت مدرسه متوسطه دور اول ۶ کلاسه روستای دیزآباد خنداب، ایجاد مرکز جامع سلامت شبانه روزی رازقان، کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی مامونیه، احداث مدرسه سه کلاسه خیری خانم شاه صنم روستای حسین آباد شازند، تخریب و بازسازی مدرسه ۹ کلاسه مهرگان (خانم ساعی) اراک، ایجاد مرکز جامع سلامت شهری آوه، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت مسکن مهر خمین، کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی محلات، کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی زاویه، ساخت و تجهیز آمفی تئاتر، مطالعه و احداث کتابخانه مرکزی استان مرکزی، احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک اراک و احداث مرکز جامع سلامت روستای رباط مراد، پروژه‌هایی هستند که با اجرای طرح نشاندار کردن مالیات تمام اعتبار مورد نیاز آنها به ارزش حدود یک‌هزار میلیارد ریال تامین شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: حدود ۴۰ درصد چهار پروژه، ساخت سلف سرویس پردیس دانشگاهی، بهسازی راه اصلی اراک- فرمهین به طول چهار کیلومتر، مطالعه واحداث دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و تخریب‌ و بازسازی هنرستان ۲۴ کلاسه طالقانی شازند نیز تامین شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه