English

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی:

برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد.

برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، « سیدمحمد جمالیان» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسب ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، افزود: برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد.

وی ادامه داد: مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره نقش موثری در تسهیل‌گری امور فعالان اقتصادی و داشته اما با توجه به راهبردهای دولت چهاردهم این مهم باید تقویت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه صنعت از جایگاه سوم به جایگاه هشتم و اکنون به جایگاه ۱۲و ۱۳ کشور رسیده و برخی استان‌ها گوی سبقت را از استان مرکزی ربوده‌اند که علت آن عدم تمایل صاحبان سرمایه‌ به سرمایه‌گذاری در این استان است.

جمالیان بیان کرد: بروکراسی اداری در جذب سرمایه‌گذاری در استان مرکزی بالا است و سرمایه‌گذاران در این استان برای تاسیس و راه‌اندازی صنعت، رغبتی ندارند.

وی گفت: تامین زمین در اراک برای سرمایه‌گذاران به سختی ممکن است و این درحالی است که هیچ کدام از شهرک‌های صنعتی استان، هدفدار، ساخته نشده و زمین با قیمت بالا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درباره کاهش درجه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز گفت: اعتبار بخشی در بیمارستانها، آیتم‌های مختلفی دارد و هنوز وزارت بهداشت در این مقوله اعلام نظر نداشته که عملی شدن این جایگاه، ضرر مالی بالا به بیمارستان وارد خواهد کرد.

جمالیان بیان کرد: در ارزیابی‌ها، بیمارستان خنداب رتبه سوم را داشته و بقیه بیمارستان‌های استان دارای درجه ۲ هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت نیروگاه جدید در استان منتفی است زیرا این مهم نیازمند مجوز قانونی و رعایت الزامات زیست محیطی است.

جمالیان افزود: بار ناترازی انرژی بردوش صنایع است در صورتی که تعطیلی در صنعت و حتی بخش اداری، تبعات مختلفی به دنبال دارد.

وی درباره امکان تعطیلی نیروگاه شازند ادامه داد: امکان تعطیلی این نیروگاه ممکن نیست چون ناترازی انرژی وجود دارد و همه تلاشها باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر بکار گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ هفته مردم اراک در میدان اصلی شهر به آلودگی هوا اعتراض کردند اما هیچ ترتیب اثری داده نشد، درصورتی که اگر در استان دیگری این اتفاق افتاده بود بدون شک نتیجه مطلوبی حاصل می‌شد.

جمالیان افزود: تولید ریزگرد در یک‌هزار و۵۰۰ هکتار بیابان در اطراف استان قم، موجب شده تا آلودگی در شهرهای اراک، تهران و البرز افزایش یابد بنابراین باید برای رفع آن در سطح ملی اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای احیای خانه مطبوعات استان مرکزی پیگیری‌های مستمری با وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد که نتیجه آن شد که انتخابات خانه مطبوعات استان مرکزی، طبق قانون قدیم برگزار شود زیرا استان مرکزی از معدود استانهایی است که نتوانسته این خانه را فعال کند.

نایب ریس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: امروز بزرگترین مشکل، عدم سرمایه‌گذاری در کشور است در سالهای اخیر به اندازه نرخ استهلاک، سرمایه‌گذاری نشده است.

«حامد امینی» افزود: این شرایط آینده سرمایه‌گذاری کشور را با مشکل مواجه می‌کند و نتیجه آن وارد شدن آسیب جدی به تولید در بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: ناترازی انرژی اکنون در کشور و استان به بحران تبدیل شده و برای بخش‌های مختلف و از مهمترین حوزه‌ها، صنعت دچار مشکلات عدیده شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان مرکزی گفت: برق صنایع استان ۲ روز در هفته قطع می‌شود و صنایع برای حل این معضل اقدام به تهیه ژنراتور کرده‌اند اما در تهیه سوخت برای ژنراتور دچار مشکل هستند و هیچ اقدام راهگشایی در این زمینه صورت نگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه