English

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی:

اصحاب رسانه باید با برخورداری از نجابت و اخلاق رسانه ای اخبار امیدآفرین را نشر دهند

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی گفت: اصحاب رسانه باید با برخورداری از نجابت و اخلاق رسانه‌ای و ترویج ارزش‌های دینی اخبار امیدآفرین را نشردهند.

اصحاب رسانه باید با برخورداری از نجابت و اخلاق رسانه ای اخبار امیدآفرین را نشر دهند
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به محوریت خبرنگار و رسالت در گام دوم ضمن تبریک روز خبرنگار با تاکید بر اینکه خبر و رسانه‌ در دنیای امروز حال خوبی ندارند، گفت: بنگاه‌های خبری نبض کار خبر و تبلیغات در دنیا را به دست گرفته‌اند و هر آنجه را بخواهند به مردم دنیا به شکل کاریکاتور رائه می‌دهند، با بزرگنمایی و سانسور درصدد حفظ منافع خود هستند و این نشان می‌دهد که مسئله خبر در دنیا مورد ظلم و اجحاف قرار گرفته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید همواره برای بهبود وضعیت جامعه و زندگی مردم قلم بزنند، ولی متاسفانه امروز در اختیار اربابان خود قرار گرفته‌اند که آنان براساس دیدگاه‌های اقتصادی و منفعت مدارانه خود رسانه‌ها را به سبک‌های مطلوب و به نفع خود مدیریت می‌کنند تا بتوانند باورها و خواسته‌های خود را در دنیا منتشر کنند.

سردار عمومهدی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها امروزه تبدیل به ابزاری برای جنگ و جنگ‌افروزی شده‌اند، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در خدمت صلح باشند و به نفع بهتر شدن زندگی بشر قدم بردارند ولی امروز در دنیا رسانه ها برای فروش بیشتر محصولاتی که ضد هنجارها و ارزش‌ها هستند به‌کار می‌روند.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند ابزار گفت‌‌وگوی بشریت باشند و مردم دنیا می‌توانند داشته‌های خود را در بستر رسانه به اشتراک گذاشته و از آن دفاع کنند و با استفاده از ابزار رسانه با هم تعامل کنند ولی متاسفانه رسانه‌ها امروز در دنیا برای تحمیل عقاید مستکبران به مستضعفان به کار گرفته می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در فلسطین و غزه اشاره و تصریح کرد: تلاش خبرنگاران و اطلاع رسانی انجام شده در خصوص این جنایات سبب شد تا تمام دنیا این جنایات را ببینند،  قدرت رسانه بسیار زیاد و تاثیرگذار است و باید فعالان این عرصه به درستی از آن بهره بگیرند.

سردار عمومهدی به سیاه نمایی‌های رسانه های معاند و مستکبر اشاره کرد و گفت: در ماجرای پلاسکو که در آن ۵ نفر در حادثه جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر آتش نشان جان خود را برای نجات بقیه مردم پلاسکو تقدیم کردند، حواشی زیادی را برای ما ایجاد کردند به طوری که با بزرگ نمایی سبب شدند دنیا  ایران را تحقیر کرد ولی در آن زمان برج لندن آتش گرفت و ۷۹ نفر جان دادند اما هیچ رسانه‌ای به آن نپرداخت و هیچ کس برای نجات آنان تلاش نکرد و جات خود را از دست نداد.

وی مظلومیت فلسطین را ننگ رسانه‌ای بر پیشانی خبرگزاری‌های دنیای غرب دانست و گفت: رسانه‌های غربی در این زمینه با بایکوت خبری و تغییر جای شهید و جلاد باعث شدند تا این لکه ننگ برای همیشه در تاریخ ثبت شود؛ انتظار می‌رود رسانه‌های کشورمان با برخورداری از نجابت و اخلاق رسانه‌ای و ترویج ارزش‌های دینی در حوزه رسانه، آنچه به خیر و صلاح جامعه است را منتشر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه