English

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مرکزی:

بنزین سوپر به دلیل ناترازی در کشور و پالایشگاه شازند تولید نمی‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی‌ گفت: بنزین سوپر به دلیل ناترازی در کشور و پالایشگاه شازند تولید نمی‌شود.

بنزین سوپر به دلیل ناترازی در کشور و پالایشگاه شازند تولید نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، سعید جمشیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در شازند، افزود: ۱۰۴ جایگاه سوخت مایع و ۶۲ جایگاه سی‌ ان جی در استان مرکزی وجود دارد که عملیات سوخت‌رسانی را به جامعه هدف انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی به ۹ تا ۱۰ استان دیگر سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله نفت و مخابرات، مخزن‌دارهای راه‌آهن وخودروهای سنگین دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی ادامه داد: تاسیسات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی منحصر به فرد است و پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند یکی از مدرن‌ترین پالایشگاه‌های کشور است که تاسیسات آن به برکت وجود نیروی‌های تخصصی جزو برترین‌های کشور است.

جمشیدی اظهار کرد: به دلیل ناترازی در مصرف، هم‌اکنون صادرات بنزین در کشور وجود ندارد و تنها در بخش سوخت‌های هوایی است که مازاد بر تولید وجود دارد.

وی گفت: مصرف بنزین در استان مرکزی یورو چهار است و بویژه در کلانشهر اراک به دلیل آلودگی هوا و شعاع این شهر اجازه توزیع بنزین به جزو یورو چهار وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی در خصوص واگذاری ساختمان این شرکت در مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برای پارکینگ این بیمارستان گفت: این شرکت بر اساس موازین، قوانین و مقرارت آمادگی تهاتر دارد.

جمشیدی عنوان کرد: الزام کشور این است که ۹۰ درصد مردم از کارت شخصی در جایگاه‌های سوخت استفاده کنند اما متاسفانه هم‌اکنون در استان مرکزی ۶۹ درصد از کارت شخصی استفاده می‌کنند و ۳۱ درصد از کارت آزاد استفاده می‌کنند.

وی گفت: بنزین سوپر به دلیل ناترازی در کشور و پالایشگاه شازند تولید نمی‌شود و هم‌اکنون مقدار محدود برای صنایع نظامی و مراکز خاص تولید می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی اضافه کرد: انتظار است در راستای ناترازی سوخت، رسانه‌ها فرهنگ‌سازی ویژه داشته باشد.

جمشیدی گفت: در راستای برگزاری اربعین نیز تدابیر لازم اندیشیده شده اما دولت سوخت رایگان و خارج از قائده برای اربعین ندارد و تنها تسهیل‌گری می‌کند.

وی اظهار کرد: پنج هزار سیلند گاز مایع سهمیه استان مرکزی برای موکب‌های اربعین حسینی(ع) که قصد اعزام به عراق دارند، در نظر گرفته شده که متولی آن با سازمان عتبات عالیات است و به متقاضیانی که در سامانه سدف ثبت‌نام کرده باشند، بر اساس تایید سازمان تبلیغات داده می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی افزود: این استان مبدا قاچاق سوخت نیست و جزو استان‌هایی است که با کمترین میزان قاچاق همراه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه