English

استاندار مرکزی:

سازمان‌های مردم نهاد حلقه ارتباط بین دولت با مردم است

استاندار مرکزی گفت: سازمان‌های مردم نهاد حلقه ارتباط بین دولت با مردم است.

سازمان‌های مردم نهاد حلقه ارتباط بین دولت با مردم است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در گردهمایی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استان مرکزی در سالن غدیر اراک، افزود: واقعیت این است که به دلیل ناترازی مصرف برق در بسیاری از موارد بخش فرسوده نیروگاه که آلایندگی بیشتری دارد وارد مدار می‌شود و لازم است در این شرایط تشکل‌ها وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری اجازه توسعه نیروگاه شازند را تاکنون نداده است بیان کرد: مکان‌یابی نادرستی در ایجاد نیروگاه شازند صورت گرفته و از طرفی فناوری نامناسبی نیز در ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه استفاده شده است.

استاندار مرکزی گفت: سازمان‌های مردم نهاد به لحاظ توجه به اعتلای جمعی، حلقه ارتباط بین دولت با مردم هستند.

مخلص‌الائمه افزود: ۶۰۰ تشکل در ۱۴ موضوع شامل بهداشت، زنان، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، گردشگری، رسانه و حقوق شهروندی در استان مرکزی ثبت شده است.

وی بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد، نقش موثری در کمک به کاهش معضلات و مشکلات جامعه دارند و در بیشتر موارد از بخش‌های دولتی جلوتر قدم برداشته‌اند.

استاندار مرکزی گفت: از ویژگی‌های تشکل‌ها این است که بیش از آنکه به ارتقای فردی توجه داشته باشند به اعتلای اجتماعی و محیط توجه دارند و احساس مسئولیت بالایی دارند.

وی بیان کرد: اگر سازمانهای مردم نهاد نبودند، دولت نمی‌توانست و نمی‌تواند بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی را راهبری کند، بنابراین به حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیاز است.

استاندار مرکزی گفت: اگر مسایل جامعه حل نمی‌شود و اگر مشکلات حل می‌شود اما مجدد، مسله جدید ایجاد می‌شود، علت آن است که نظام اداری به شدت ناکارآمد است.

مخلص الائمه افزود: اگر مسایل و مشکلات بازتولید می‌شوند، نه این که کارمندان، ناکارآمد هستند هرچند برخی کارمندان ناکارآمد هستند، بلکه ناکارآمدی از نظام اداری است.

وی بیان کرد: نارکامدی به معنای ناکارآمدی اعضا نیست بلکه ساختار نظام اداری ناکارآمد است و باید تحول در نظام اداری شکل گیرد و تاکنون کسی به سمت حل این مشکل نرفته است.

استاندار مرکزی گفت: دروازبانی تشکل‌ها در حل مشکلات ارزشمند است و بنده تلاش کردم در مدت خدمت در استان گروهای اجتماعی را به هم نزدیک سازم و برای پیشرفت همگرایی نیاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: تشکل‌ها و سمن‌هایی که در عرصه‌های مختلف استان با داشتن مجوز فعالیت دارند با همت بالا تلاش می‌کنند در جامعه تأثیرگذار باشند.

«بهنام نظری» افزود: تشکل‌های استان در بسیاری از مقولات از جمله پیشگیری از اعتیاد از بخش‌های دولتی ما جلوتر هستند که نشان از ظرفیت بالای این حوزه دارد.

وی بیان کرد: در ارزیابی کشوری، دفتر اجتماعی استانداری در بخش‌های مختلف جایگاه برتر را کسب کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اکنون که فضای مجازی توسعه یافته باید در حوزه امنیت، تشکل‌های امنیت ساز نیز شکل بگیرد.

نظری افزود: مدیریت موسسات خیریه باید به شکل خصوصی اداره شوند و خیرین سلامت و بهداشت باید مردمی باشند.

رییس شبکه مردم نهاد زیست محیطی استان مرکزی هم گفت: در مقوله محیط زیست و جلوگیری از مازوت‌سوزی نیروگاه شازند، اولین تجمع مسالمت آمیز در میدان شهدای اراک برگزار شد که به گفته مدیران سطح کشور با هوشمندی و با اثر بخشی فراوان شکل گرفت.

«سیاوش آقاخانی» افزود: چالش نظام مدیریتی وجود دارد و در مجموعه مدیریتی بخش دولتی، توانمندی حل مسأله را نمی‌توان دید و نه تنها موضوع حل نمی‌شوند بلکه مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: استاندار قول دادند تا سمن‌های استان در جلسات کارگروه‌ها حضور داشته باشند که انجام نشد. در حوزه آب حضور داشتیم که حذف شدیم، بنابراین از جناب استاندار تقاضا می‌شود تا نمایندگان سمن‌ها در کارگروه‌های مختلف حضور داشته باشند.

دادستان مرکز استان مرکزی هم گفت: نقش سمن‌ها مهم است و قانون اجازه حضور برخی سمن‌ها در دادگاهها را داده تا در تمام مراحل دادرسی حضور داشته باشند.

«حجت‌الله درودگر» افزود: سمن‌هایی که علاقه دارند می‌توانند در حوزه حمایت زنان، کودکان و محیط زیست فعالیت داشته باشند و در این خصوص دستگاه قضایی استان همراهی لازم را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی باید از ظرفیت سمن‌های استان بیشتر استفاده کند. مشارکت در سیاست گذاری، جلوگیری از جرم، کمک در درمان ترک اعتیاد، میانجیگری، صلح و سازش و توسعه فرهنگ از بخش‌های است که سمن‌ها می توانند یاریگر دستگاه قضا باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه