English

استاندار مرکزی:

فرمانداران شهرستان‌های مرکزی باید در موفقیت بیشتر طرح یاریگران زندگی همکاری کنند

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران شهرستان‌های مختلف این استان مکلف به همکاری در اجرای طرح یاریگران زندگی هستند.

فرمانداران شهرستان‌های مرکزی باید در موفقیت بیشتر طرح یاریگران زندگی همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک، افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی باید در موفقیت بیشتر طرح یاریگران زندگی و تکمیل اقدامات آموزش و پرورش همکاری لازم را برای پیشبرد بهتر و شتاب بیشتر طرح به کار گیرند.

وی بیان کرد: نهادهای مرتبط با اجرای این طرح از جمله بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و شهرداری هم باید همکاری لازم را در راستای اجرای طرح داشته باشند.

استاندار مرکزی در خصوص کمپ ماده ۱۶ استان هم انتقاد کرد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مکانی برای تصمیم‌گیری است و نباید پیدا کردن راه‌حل‌ها برای انتخاب کمپ ماده ۱۶ به این نشست وارد شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: تا زمانیکه مکانی برای کمپ ماده ۱۶ تهیه نشده، بهزیستی فرمانداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک موظف هستند جایی مناسب را در حاشیه شهر تعیین کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: طرح یاریگران زندگی به نوعی فراگیری مهارت‌های خودمراقبتی به دانش‌آموزان در مدارس است تا این قشر به توانمندی در حد مدیریت خود برسند.

اکبر شایسته فرد افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی در کشور بر اساس میزان مطالبه شورای اجتماعی کشور در ۳۰ درصد مدارس هدفگذاری شده اما این مهم در استان مرکزی به ۴۰ درصد مدارس رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۰۰ مرکز آموزشی استان مرکزی در مقطع متوسطه اول و دوم مجری کانون یاریگران زندگی است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: آموزش دوره تربیت مربی برای نخستین‌بار در کشور، سال گذشته در مرکز آموزش خمین به مدت ۲ روز برگزار شد و ۷۰۰ نفر در حوزه یاریگران زندگی تربیت شد.

شایسته‌فرد عنوان کرد: سه‌هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز استان مرکزی آموزش‌های یاریگران زندگی را فرا گرفتند که برای ۱۰۰ نفر از آنها در کنار تحصیل، شغل هم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد اجرای طرح یاریگران زندگی استان مرکزی در روستاها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه