English

توزیع ۵۰۰ اثر دست‌ساز کودکان کانون پرورش فکری استان مرکزی بین زائران اربعین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۵۰۰ اثر دست‌ساز کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان بین زائران اربعین حسینی در مرز مهران و خسروی توزیع شد.

توزیع ۵۰۰ اثر دست‌ساز کودکان کانون پرورش فکری استان مرکزی بین زائران اربعین
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «احسان منصوری» روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: این دست‌سازه‌ها توسط کودکان عضو کانون‌ها در ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار طراحی، تهیه و تولید شده و در اختیار سفیران اربعین قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تولیدات کودکان و نوجوانان در موکب‌ها و یا در اختیار تماشاخانه سیار داده شده تا به استان‌های مرزی ارسال شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: هدف از اقدامات در حوزه اربعین، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفهوم محرم و فرهنگ ایثار و شهادت است و کانون پرورش فکری در کنار سایر دستگاه‌ها در تبیین این فرهنگ مشارکت دارد.

منصوری افزود: تیمی چهار نفره متشکل از مربیان کانون در مرز خسروی مستقر و خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: کودکان عضو کانون پرورش فکری در شهرستان‌های اراک و فرمهین ۳۰ میلیون ریال به پویش نذر آب کمک کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: این کانون برای شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از اراک به سمت امامزاده محمدعابد(ع) یک ایستگاه با خدمات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان برپا می‌کند.

منصوری در ادامه به برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: شیوه‌نامه این جشنواره ارسال شده که پوستر آن ۲۱ شهریور رونمایی و همزمان ثبت آثار در سایت جشنواره آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: جشنواره قصه‌گویی در بخش استانی اواخر آبانماه، جشواره منطقه‌ای آذرماه و بخش ملی و بین الملل ۲۶ و ۲۷ دیماه در یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: پارسال یک هزار اثر از استان مرکزی در بخش استانی جشنواره شرکت کردند که امسال با توجه به افزایش بخش‌ها، پیش‌بینی می‌شود آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

منصوری افزود: جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش ملی و بین‌المللی رده‌بندی شده که بخش ملی شامل قصه‌های آیینی و سنتی، ۹۰ ثانیه‌ای، مینی مال، زبان اشاره و منظوم است و بخش بین‌المللی شامل سنتی، کلاسیک، مدرن، نوع آورانه، علمی، پیشرفت و قهرمانان ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه