English

استاندار مرکزی خبر داد؛

اعتبار ۱۳۵هزار میلیارد ریالی طرح‌های هفته دولت استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: ۷۶۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در حال افتتاح است که اعتبار هزینه شده برای آنها ۱۳۵ هزار میلیارد ریال است.

اعتبار ۱۳۵هزار میلیارد ریالی طرح‌های هفته دولت استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص الائمه، روز جمعه در آیین افتتاح همزمان پروژه‌ها و دهیاری‌های بخش مرکزی اراک در جمع خبرنگاران، افزود: ۷۶۷ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی در سطح استان مرکزی در هفته دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در طول چند ماه اخیر پروژه‌های مختلفی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در دهه فجر نیز حجم بیشتری از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و چند پروژه نیز نزدیک به ایستگاه پایانی قرار دارد که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بودجه‌های خوبی در سال‌های اخیر به استان تزریق شده، عنوان کرد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه در استان مرکزی هزینه شد.

مخلص‌الائمه گفت: همچنین ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه برای سال جاری دهیاری‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: عمده این بودجه‌ها مربوط به مالیاتی است که مردم به دولت می‌دهند و اگر مردم در میدان نباشند هیچ گامی به گام بلند تبدیل نمی‌شود و مردم باید در کنار تمام برنامه‌ریزی‌های دولت باشند.

استاندار مرکزی، با تاکید بر اینکه گروه‌های مردمی، جهادی و خیرین تاثیرات خوبی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها داشته‌اند گفت: در روستای میقان شاهد یک همدلی استثنایی بین مردم و مسئولین هستیم و موضوعات متعددی به صورت مردمی اجرایی می‌شود که نمونه آن احداث سالن ورزشی افتتاح شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: همدلی بسیار خوبی بین مردم، مسئولین ارشد استان و بخشداری‌های شهرستان اراک وجود دارد که منجر به اتفاقات بسیار خوبی شده است.

سیدمحمد جمالیان افزود: خیرین نگاه ویژه‌ای به معضلات و مشکلات اجتماعی دارند و این جای خوشحالی دارد.

وی بیان کرد: جوانان ما نیاز به تغییر سبک زندگی و ورزش دارند و جای خوشحالی دارد که خیرین در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خیرین در تمامی حوزه‌ها حضوری پررنگ دارند گفت: خیرین در تمام حوزه‌ها سنگ تمام گذاشتند و امید است کماکان این همدلی‌ها ادامه داشته باشد و با رفع نیازها و مطالبات به حق مردم روزهای بهتری را شاهد باشیم.

فرماندار اراک هم گفت: ۳۳ پروژه بخش مرکزی شهرستان اراک در ۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها هزینه شده است.

امیر هادی با اشاره به اختصاص و جذب ۲ هزار تن قیر رایگان به دهیاری‌های شهرستان اراک، افزود: امید است روند توسعه و محرومیت‌زدایی روستاها با سرعت بیشتری طی شود و این رویکرد برای تمام روستاهای شهرستان فراهم شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات بزرگ طی سه سال گذشته، پروژه بزرگ آبرسانی مجتمع امیرکبیر برای روستاهای محور اراک به فراهان بود که از محل اعتبارات محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که به زودی فاز اول این پروژه آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اراک با اشاره به ساخت سالن ورزشی روستای میقان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، افزود: امید است این تفکر خیر به سایر مناطق روستایی و محروم اراک هم ادامه پیدا کند تا شاهد گسترش فضاهای ورزشی در این مناطق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه