English

همزمان با هفته دولت؛

بهره برداری از ۱۵پروژه بزرگ توزیع برق در اراک

همزمان با هفته دولت،افتتاح ۱۵پروژه بزرگ توزیع برق در اراک با اعتباری بالغ بر ۲۷۷میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از  ۱۵پروژه بزرگ توزیع برق در اراک
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از این پروژه ها که بصورت متمرکز در نیروگاه به مجموع قدرت ۵۰۰ کیلو وات در روستای امان آباد برگزار شد ، گفت:صنعت برق نقش ویژه‌ای در توسعه کشور دارد و هیچ فعالیتی در کشور بدون انرژی الکتریکی امکان‌پذیر نیست.

فرزاد مخلص الائمه ضمن تقدیراز مشارکت همه بخش ها برای همیاری صنعت برق برای عبور از موج گرما گفت: حتی فعالیت‌های زیربنایی برای تداوم به برق نیاز دارند و گزاف نیست که بگوییم برق، زیرساخت فعالیت‌های کشور است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی ۵۰۰کیلو واتی امان آباد،گفت: اعطای تسهیلات ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر با معرفی جهاد کشاورزی به بانک‌ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه است.

مخلص الائمه افزود: نیروهای خدوم شرکت توزیع برق در تمامی شهرهای استان تحت هر شرایطی همیشه آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های خود هستند و این موضوع شایسته تقدیر است.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای آلایندگی شهر اراک گفت: توسعه نیروگاه های تجدید پذیر نقش مهمی برای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی دارد.

سید محمد جمالیان با بیان اینکه استان مرکزی قابلیت های بسیاری در تولید انرژهای پاک دارد،افزود: سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر توسط سرمایه گذاران در حال پیشرفت است و این موضوع به رفع ناترازی کمک زیادی میکند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۲۷۷ میلیارد ریال برای طرح‌های برق‌رسانی اراک هزینه شده است.

محمود محمودی ادامه داد: به مناسبت هفته دولت تعداد ۱۱۸ پروژه شرکت توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی بهره‌برداری شد.

وی افزود: احداث ۷نیروگاه خورشیدی به قدرت ۱۱۴۵کیلو وات،تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار،برق رسانی به مسکن ملی پروژه های امیرکبیر،کوی کوثر،شهید سلیمانی و اجرای طرح بهارستان در روستاهای اراک از پروژه های افتتاحی در هفته دولت در شهرستان اراک بود.

محمودی با اشاره به  بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ کیلوواتی روستای امان آباد اراک، افزود: از مجموع ۱.۲ مگاوات نیروگاه که در هفته دولت در شهرستان اراک به بهره‌برداری رسید ۵۰۰ کیلووات مربوط به نیروگاه روستای امان آباد است که هم کمک به تولید برق پاک است و هم به حل مشکل ناترازی برق کشور کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه