English

همزمان با ۲۸ ماه صفر برگزارشد:

عزاداری هیات مذهبی و موکب داران شهر اراک در سوگ پیامبر خوبی ها

مراسم عزاداری مردم شهر اراک همزمان با 28 ماه صفر در سالروز رحلت پیامبر گرامی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

عزاداری هیات مذهبی و موکب داران شهر اراک در سوگ پیامبر خوبی ها
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

،  به همین مناسبت شیفتگان و عاشقان پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در سوگ رحلت حضرت محمد (ص) و سبط اکبر سوگواری کرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم ( ع ) نشان دادند.

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی از ساعات اولیه امروز همگام با سراسر کشور در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و کاروان های غم بر غربت اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین‌ها روحانیان و سخنرانان درباره شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی کرده و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی می‌کنند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان استان مرکزی در آیین‌های سوگواری سالرزو رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ۲۸ صفر در استان مرکزی بخشیده است.

مردم شهرستان اراک شب گذشته با برپایی آیین تعزیه‌خوانی شهادت امام حسن مجتبی(ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) ابراز کردند.

اجتماع بزرگ هیات‌های مذهبی و موکبداران اراک نیز از ساعت ۱۰ صبح امروز در میدان شهدای این شهر برگزار شد و پس از آن به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت کردند.

مراسم عزاداری ۲۸ صفر علاوه بر اراک ( مرکز استان مرکزی) با حضور مردم ولایت مدار در شهرستانهای فراهان، کمیجان، خنداب، تفرش، آشتیان، محلات، دلیجان، خمین، شازند، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه