English

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین:

چهار هزار و ۴۰۰ تن نیاز بذری سالانه خمین است

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین گفت: نیاز بذری این شهرستان در سال بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ تن است.

چهار هزار و ۴۰۰ تن نیاز بذری سالانه خمین است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، احمدرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این میزان بذر شامل یک‌هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم آبی، یک‌هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم دیم، ۷۳۰ تن بذرجو آبی و دیم، ۷۰۰ تن انواع لوبیا و ۱۰۰ تن سایر بذور برای کشت است.

وی زودرسی و طول دوره رشد کمتر را از مهمترین مزیت‌های بذور اصلاح شده جدید نسبت به بذور محلی عنوان کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح شده در اولویت است.

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین اظهار کرد: در این راستا در یک برنامه ۱۰ ساله باید کل بذر مصرفی کشاورزان با بذرهای جدید جایگزین شود.

جعفری افزود: باتوجه به نیاز بذری سالانه شهرستان هر ساله رقمی حدود ۹۰۰ تن ارقامی با طول دوره رشد کمتر، مقاومت بیشتر به کم آبی و عملکرد بالاتر نظیر میهن، زارع، حیدری، اروم ، پیشتاز برای گندم آبی ارقامی مانند هما و اوحدی برای گندم دیم، ارقام بهمن ، نصرت جهت جو آبی، و ارقامی نظیر غفار، کوشا، درسا و اختر برای لوبیا به جای ارقام محلی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی، یکی از اولویتهای اصلی در تغییر الگویی کشت را جایگزینی محصولات جدید با بازده اقتصادی بالا و مصرف کم آب بیان کرد.

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین ادامه داد: در این راستا توسعه کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و زعفران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با جدیت در شهرستان دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه