English

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه خبر داد؛

رشد ۲۷ درصدی صادرات از گمرک کاوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: صادرات کالای غیر نفتی از این گمرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد کرد.

رشد ۲۷ درصدی صادرات از گمرک کاوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، قاسم مطلبی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: امسال ۲۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده که به لحاظ وزنی ۱۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

وی در خصوص رویه واردات نیز بیان کرد : بیش از ۱۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار کالا از این گمرک وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مطلبی یادآور شد: برگزاری نشست‌های اختصاصی با اعضاء اتاق بازرگانی ، مدیران واحدهای تولیدی وارائه تسهیلات لازم در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل از نمونه اقداماتی بوده که باعث افزایش این میزان صادرات و واردات در سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه عمده واردات از این گمرک مربوط به مواد اولیه مورد نیاز تولیدگران و دستگاه‌های خط تولید کارخانه‌ها است افزود: مشتقات نفتی، انواع شیشه و بلور، کاشی، محصولات بهداشتی و خوراکی هم از جمله کالاهای صادراتی است که در این گمرک فراوانی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه